کلینتون به روسیه می رود+وزیر امورخارجه انگلیس:درها برای تعامل جدی و مذاکرات با ایران باز باقی خواهد ماند

به گزارش خبرآنلاین، وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه این کشور هفته آینده برای دیداری با همتای روسی خود سرگی لاورف به روسیه سفر خواهد کرد.
کلینتون رهبری هیات نمایندگی آمریکا به سازمان همکاری‌های اقتصادی آسیا–اقیانوسیه، انجمن زنان و اقتصاد در سن پترزبورگ را بعهده خواهد داشت.
کلینتون همزمان از کنگره آمریکا خواسته است روابط تجاری عادی دائمی با روسیه برقرار کند. او درمقاله ای در مجله وال استریت ژورنال، نوشته است: این عمل یک هدیه به روسیه نیست بلکه یک سرمایه گذاری استراتژیک هوشمند در یکی از سریعترین بازارهای رو به رشد برای کالاها و خدمات آمریکایی است.
درهمین حال وزیر امور خارجه انگلیس پس از نشست گروه ۱+۵ و ایران در مسکو اعلام کرد که درها برای تعامل جدی و مذاکرات با ایران باز باقی خواهد ماند.
به گزارش فارس به نقل از سایت وزارت خارجه انگلیس، “ویلیام هیگ” وزیر امور خارجه انگلیس پس از نشست گروه ۱+۵ و ایران در مسکو اعلام کرد: رویکرد گروه ۳ کشور اتحادیه اروپا + ۳ کشور دیگر در گفت‌وگوهای مسکو، آمادگی برای ایجاد پیشرفت بود. موضع ما سازگار، روشن و معقول بود. تبادل صریح و با جزئیات درباره پیشنهادات ما وجود داشت.
وی افزود: اختلافات چشمگیری در موضوع اصلی وجود دارد. ما تاسف می‌خوریم که ایران آمادگی مذاکره جدی درباره نگرانی‌های ویژه جامعه جهانی به ویژه درباره غنی‌سازی ۲۰درصد را نداشت. این یک فرصت از دست رفته برای برطرف کردن نگرانی‌های جدی جامعه جهانی بود.
ویلیام هیگ اضافه کرد: ما قادر نبودیم تا دور دیگری از گفت‌وگوها را در این مرحله تنظیم کنیم. اگر چه کارشناسان هسته‌ای از هر دو طرف دیدار خواهند داشت تا شفافیت بیشتری را درباره موضوعات فنی فراهم کنند و پس از آن بررسی خواهیم کرد که آیا زمینه کافی برای گفت‌وگوهای سیاسی بیشتر وجود دارد یا خیر.
وزیر امور خارجه انگلیس گفت: ۳ کشور اتحادیه اروپا + ۳ کشور دیگر، این موضوع را تکرار می‌کنند که این موضوع به ایران بستگی دارد که گام‌های محکمی را بردارد تا جامعه جهانی را درباره مقاصد خود مطمئن کند.
وی افزود: ایران نباید در تعهد ما به یک راه حل مسالمت‌آمیز قابل مذاکره تردید کند. اما باید این موضوع به صراحت درک شود که در راستای دستیابی به این راه‌حل باید تمایلی برای اتخاذ گام‌های قاطع و فوری وجود داشته باشد تا جامعه جامعه جهانی دوباره اطمینان حاصل کند و سپس ما پاسخ خواهیم داد.
ویلیام هیگ گفت: درهای ما برای تعامل جدی و مذاکرات باز باقی خواهد ماند.
وزیر امور خارجه انگلیس گفت: تحریم‌های نفتی اتحادیه اروپا علیه ایران در روز ۱ جولای اعمال خواهد شد و تا زمانی که ایران مسیر متفاوتی اتخاذ نکند ما با همپیمانان در سرتاسر جهان برای تشدید فشارها علیه ایران فعالیت خواهیم کرد.
/۲۷۲۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.