کلینک حافظه در بیمارستان طالقانی آماده ارائه خدمت به سالمندان

اردیبهشت ۱۴۰۳

رئیس اداره سالمندان وزارت بهداشت گفت: کلینیک حافظه با تاکید بر اختلال حافظه در سن سالمندی و مشکلات اختلال حافظه راه اندازی شده است .

دکتر طاهری ، رئیس اداره سالمندان وزارت بهداشت و عضو هیئت علمی بیمارستان آیت ا… طالقانی  با اشاره به راه اندازی کلینیک حافظه  در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:در این کلینیک تاکید بر اختلال حافظه در سن سالمندی و مشکلات اختلال حافظه است که می تواند تشخیصهای مختلفی داشته باشد و یکی از تشخیص های مهم آن مساله دمانس در سالمندان است .

وی افزود : نکته مهم این است که در بسیاری از اشخاص بزرگسال به طور مثال ۵۰ ساله یک اختلال حافظه آغاز شده اما مورد بی توجهی قرار می گیرد یا اینکه فرد سالمند دارای یک اختلال حافظه است که از سوی خانواده این اختلال مورد بی توجهی قرار گرفته و همه این مشکلات را  به سالمندی وی ارتباط می دهند مثلا  اختلال حافظه ، درد اعضای بدن ، عدم حضور در جمع خانواده ، و… را

مربوط به پیری و سالمندی وی می دانند که این یکی از مشکلاتی است که ما با آن مواجه هستیم . درست است که با مساله پیری یک سری تغییرات فیزیولوژیک در بدن رخ  می دهد اما فاصله ای بین این تغییرات فیزیولوژیک و مشکلات پاتولوژیک وجود دارد و باید این دو را از یکدیگر تفکیک کرد و اگر مشکلی وجود دارد باید تشخیص تفاوت این دو را برعهده پزشک گذاشت  و خانواده ها بر این اشخاص مارک پیری نزنند.

 طاهری ادامه داد : اختلال حافظه یکی از شکایتهای شایع جامعه امروزی است به همین منظور  هرکسی با شکایت اختلال حافظه مراجعه می کند بیمار این کلینیک محسوب می شود . تمامی بزرگسالان که شکایت از اختلال حافظه دارند می توانند به این کلینیک مراجعه کنند ، مورد ارزیابی قرار می گیرند و در واقع سبب این اختلال حافظه آنها تشخیص داده می شود.

وی خاطر نشان کرد:در اشخاص جوان ما انتظار دمانس نداریم بلکه اینها عموما به دلایل مختلف مانند اضطراب ، افسردگی و …. دچار اختلال حافظه می شوند که باید سبب این اختلال مشخص شود  سپس برنامه درمانی برای فرد گذاشته شود. /ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.