کلیه دستگاه‌ها موظفند کارکنان شرکتی خود را ظرف یک ماه قراردادی کنند

۱۱اردیبهشت،

amir kholousi (9 of 21).jpg

در پایان دور چهارم سفر رییس‌جمهور و هیات همراه به استان مصوبات اولین کارگروه توسعه معدن استان توسط معاون اول رییس جمهور تشریح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه گیلان، محمدرضا رحیمی در جمع خبرنگاران به بیان مصوبات اولین کارگروه توسعه معدن استان به شرح زیر پرداخت:

– در این کارگروه مصوب شد حداقل ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات ریالی و ارزی برای اجرای طرح های معدنی و تجهیز و نوسازی ماشین آلات معدنی، نوسازی و تکمیل صنایع معدنی اختصاص یابد.

– همچنین مبلغ ۲۰ میلیارد تومان برای ایجاد و تکمیل زیرساخت های معادن استان در سال جاری از محل ردیف مربوطه در قانون بودجه سالانه اختصاص یابد.

– اختصاص یک میلیارد تومان برای ساماندهی منابع شن و ماسه رودخانه ای و انجام طرح های مطالعات تفصیلی از محل ردیف مربوط در قانون بودجه سالانه از دیگر مصوبات کارگروه توسعه معدن استان گیلان بود.

– انجام مطالعات تکمیلی در خصوص عناصر و کانی های با ارزش موجود در رسوبات پشت سد سفیدرود و تالاب انزلی، تهیه نقشه‌های پایه زمین شناسی و اکتشافات عمومی در استان و مطالعه و تهیه طرح جامع معادن و صنایع معدنی استان تا پایان سال ۹۲ را از دیگر مصوبات این کارگروه در استان بود.

وی هم‌چنین مصوبات کارگروه کشاورزی را تشریح کرد و با بیان این‌که «چای گیلان از جمله مواردی است که دولت به آن نگاه ویژه دارد» گفت: موانع چایکاران و چای گیلان از پیش رو برداشته شده است.

وی با بیان این‌که «برنج گیلان برنج مرغوبی است»، گفت: برنج گیلان در هیچ جای دنیا نظیر و مانندی ندارد؛ اگرچه امروز شاهد برنج‌هایی با ظاهر زیبا هستیم اما هیچ کدام یک از این برنج‌ها در عطر و طعم به پای برنج‌های گیلان نمی‌رسند.

معاون اول رییس‌جمهور به مصوبات کارگروه توسعه کشاورزی استان در دور چهارم سفر هیات دولت به گیلان به این شرح اشاره کرد:

– در این کارگروه مصوب شد تا مبلغ ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات برای اجرای طرح های کشاورزی استان در سال ۹۲ اختصاص یابد.

– همچنین اختصاص مبلغ ۱۰ میلیارد تومان برای لایروبی تالاب انزلی و ایجاد مزارع پرورش ماهی در آن به تصویب رسید.

– اختصاص مبلغ ۶۰ میلیارد تومان برای اجرای سند خودکفایی برنج کشور از محل کمک‌های فنی و اعتباری و اعتبارات استانی

– اختصاص تا مبلغ ۸۵ میلیارد تومان اعتبار و تسهیلات از محل جبران حوادث غیرمترقبه برای تعدیل و ساماندهی پره‌های صیادی، خرید دستگاه‌های لایروبی مربوط به تالاب انزلی و سایر تالاب‌های استان و تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری استان

معاون اول رییس جمهور گفت: یکی از مصوبات تازه جلسه استانی هیات دولت به گیلان قراردادی کردن کارکنان شرکتی در دستگاه‌ها ظرف حداکثر یک ماه است.

وی با اشاره به مصوبات تازه جلسه استانی هیات دولت در گیلان گفت: در دور چهارم سفر دولت به دنبال هیچ مصوبه تازهی نیست، اما براساس نیازهای استان این تدابیر اندشیده شده است.

وی با اشاره به استقبال مردم گیلان از هیات دولت گفت: این استقبال نشانه تقدیر از زحمتکشان ودلسوزان نظام است. شور و شادمانی که در تعاریف نمی‌گنجد در استقبال مردم گیلان نمایان شد.

رحیمی «برطرف کردن نواقص سفرهای قبل، توجه به ذخایر معدنی استان و وداع این دولت با مردمانی که در طول هشت سال خدمت دکتر احمدی‌نژاد حامی وی بودند»، را از رویکردهای دور چهارم سفر عنوان کرد و با بیان این‌که «۴ درصد از مصوبات دوره‌های قبل سفرهای استانی اجرا نشده است» گفت: مبلغ ۴۰ میلیارد تومان برای تکمیل یا آغاز اجرای مصوبات دولت در سفرهای قبل علاوه بر بودجه سالانه استان اختصاص یافت.

وی تصریح کرد: کلیه دستگاهها موظفند کارکنان شرکتی خود که تاکنون قراردادی نشده اند را ظرف حداکثر یک ماه قراردادی کنند.

وی از تشکیل بنیاد فرهنگی میرزا کوچک جنگلی خبر داد و گفت: در چهارمین جلسه استانی هیات دولت در گیلان مقرر شد به منظور بزرگداشت شخصیت میرزا کوچک خان بنیاد فرهنگی این شخصیت انقلابی در استان تاسیس شود.

معاون اول رییس‌جمهور یکی دیگر از مهمترین مصوبات تازه جلسه استانی هیات دولت به گیلان را افزایش وام مسکن مهر بیان کرد و گفت: در این راستا وام طرح های مسکن مهر واگذار نشده از ۲۵ میلیون تومان به ۳۰ میلیون تومان افزایش می‌یابد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.