کل دروازه‌بان‌های ایران غیراصولی کار می‌کنند

بهروز سلطانی به سایت باشگاه پرسپولیس گفت: پرسپولیس سه دروازه بان عالی در اختیار دارد که باید ظرفیت‌های آنها بروز پیدا کند. امیر عابدزاده می‌تواند به تیم ملی امید راه پیدا کند و در این ارتباط با مربیان این تیم صحبت کرده‌ام تا او را زیر نظر داشته باشند.

مربی امیدهای پرسپولیس درباره تفاوت این نظر با دیدگاهی که چندی پیش از وی نقل شد، تصریح کرد: صحبت من در همان زمان هم درباره مسائل فنی امیر عابدزاده نبود. حتی بطور مستقیم بحث به خود او مربوط نمی‌شد. من گفتم همه استعدادهای جوان باید فرصت ظهور داشته باشند وگرنه با احمدرضا عابدزاده رابطه خوبی دارم و با او درباره پسرش صحبت کردم.

وی ادامه داد: این چند جلسه تمرین که با تیم بزرگسالان کار کردم فرصتی بود تا او و سایر دروازه بان‌ها را از نزدیک ببینم. الان می‌گویم اگر امیر همت کند و روزی حداقل پنج ساعت تمرین داشته باشد بی شک یکی از سه دروازه بان اول ایران خواهد بود.

سلطانی در ادامه گفت: شهاب گردان هم می‌تواند در همین صورت ۲۰ تا ۳۰ روز دیگر به تیم ملی برگردد. البته این زمان می‌تواند طولانی تر شود، چون او ابتدا باید قابلیت‌های جدیدی را که به دست می‌آورد در بازی‌های پرسپولیس نشان دهد. من در این چند روز سعی کردم او از نظر روحی به شرایط تعادل برگردد و اگر به نقطه اوج خود برسد می‌تواند شماره یک تیم ملی و پرسپولیس باشد.

سلطانی درباره نیلسون و اینکه می‌گویند او به خاطر هم‌زبان بودن با ژوزه در پرسپولیس فیکس است به سایت باشگاه گفت: در این چند روز او را زیر نظر داشتم و این مساله را رد می‌کنم. او توانایی‌های بالایی دارد. به عنوان یک کارشناس، طبیعی است که من جانب سرمایه ایرانی و شهاب گردان را بگیرم. او در نقطه اوج بهترین است. گردان به این مرحله خواهد رسید ولی درباره نیلسون هم نباید بی انصافی کرد. او خصوصیتی دارد که باید بگویم هیچیک از دروازه بان‌های قدیم و جدید ایران به این حد از آن برخوردار نبوده‌اند و آن حرکات انفجاری و سرعتی است که پاهایش دارد. دیروز وقتی دروازه بان‌ها را جمع کردم و پرسیدم مهمترین مزیت نیلسون چیست، حتی خودش هم به این نکته توجه نداشت. او در ۳۶ سالگی پاهایی دارد که مثل فنر می‌ماند. به یک طرف شیرجه می‌رود و بعد با سرعت بالایی می‌تواند برگردد و به سمت مخالف شیرجه بزند.

وی ادامه داد: دروازه بان را هیچگاه نمی‌توان به حال خود رها کرد. من می‌توانم بگویم کل دروازه بان‌های ایران غیر اصولی کار می‌کنند و در هر یک نقاط ضعفی دیده می شود. یکی از مهمترین آنها ضعف در خروج‌ها است. برای یک خروج خوب، سرعت، قدرت انفجاری، دید خوب، قدرت تشخیص و محاسبه ریاضی لازم است. دروازه بانی ریاضیات و هندسه است. اینکه چطور حرکت کنید و زاویه‌ها را بشناسید.

سلطانی در پایان گفت: بدنسازی یک دروازه بان در طول فصل قطع نمی‌شود. او پاهای قوی و سریع، دست‌های قوی و سریع انعطاف بدنی و شانه های قدرتمند می‌خواهد. دروازه بان در طول بازی استقامت نمی‌خواهد ولی باید استقامت داشته باشد تا روزی ۵ ساعت تمرین کند. من در این چند روز سعی کردم برنامه‌های جدیدی را به تمرینات اضافه کنم.


Varzesh3.com | ورزش ۳

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.