کمبودهای دارویی رو به کاهش است/ پرداخت های تامین اجتماعی تسریع شده است

اردیبهشت ۱۴۰۳

سازمان تامین اجتماعی ۶۰ درصد مطالبات داروخانه ها را پرداخت نموده این که این امر گردش نقدینگی را بهتر کرده است.

دکتر جلیل سعید لو رئیس انجمن داروسازان تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه مواد اولیه داروها تامین و کارخانه هی در حال تولید دارو می باشند اظهار داشت: با چنین روندی کمبودهای دارویی رو به کاهش بوده و در بعضی موارد با جایگزینی اقلام مشابه تامین داروی موردنیاز بیماران انجام می گردد.

وی با اشاره به اینکه شرایط بازار دارویی نسبت به ۶ماه قبل بهتر شده است اذعان داشت: با همکاری گمرک و بانک مرکزی در خصوص ترخیص داروها امیدواریم تا انتهای سال شرایط بازار دارویی بهتر از قبل شود.

وی همچنین به پرداخت مطالبات داروخانه ها تا اواخر مرداد ماه از سوی تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: ۶۰ درصد پرداخت از سوی تامین اجتماعی علاوه بر کاهش فشار نقدینگی به واردات و پخش دارو کمک می کند و چنان چه سازمان بیمه خدمات درمانی و نیروهای مسلح نیز چنین اقدامی را انجام دهند و این امر به صورت یک وظیفه قانونی اجرا شود تحول بزرگی در مجموعه دارویی کشور ایجاد می گردد.

وی با اشاره به تسهیل در روند گردش کاری خاطر نشان کرد: باید به شکل ویژه ای به صنعت دارو نگاه شود و دولت با ارائه تسهیلات به این حوزه گردش کاری و اقتصادی آن را مستدام کند.

به گفته دکتر سعید لو ؛بهره ۳۰ درصدی وام ها و مارژین ۱۲درصدی دارو پاسخگوی گردش کار اقتصادی صنایع دارویی نیست./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.