کمبودهای دارویی ظرف دو ماه آینده جبران می گردد

۰۲م آذر ،

معاون داروی سازمان غذا و دارو اعلام کرد اگر به همین منوال ارز مرجع تخصیص یابد کلیه کمبودهای دارویی ظرف دوماه آینده جبران می گردد.

به گزارش گروه علمی،‌ پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا؛ دکتر محمدرضا شانه ساز گفت: با پیگیری های وزیر و رییس سازمان غذا و دارو بخشی از ارز مورد نیاز تامین شده و بسیار از کارخانه ها مواد اولیه تولید دارو را تامین کرده و در حال حمل آنها می باشند.

وی افزود: تا یکی دوماه آینده این کمبودهای مقطعی را نخواهیم داشت. همچنین در این فاصله با استفاده از شرکت های فوریت دارو بسیاری از اقلام که کمبود دچار مقطعی شدند را وارد کرده ایم.

وی ادامه داد: ممکن است بعضی داروها به مدت یک هفته تا ۱۰ روز دچار کمبود شد باشند ولی به فوریت دارو وارد شده و مردم نگران نباشند. در مورد داروهای بیماران خاص و یارانه ای نیز ذخایر خوبی داریم، در خصوص بعضی داروهای غیر هم  که ضروری می باشند در اسرع وقت به ذخایر چندماه قبلمان برسیم.

دکتر شانه ساز گفت: با تخصیص ارز تازه مابقی کمبودها تهیه می شوند و اگر سیستم بانکی به همین طریق به تامین دارو اولویت بدهد، ذخایری که تهیه خواهیم کرد بازار را به صورت طبیعی بر می گرداند.

وی افزود: دشمنان به لحاظ توانمندی ما در انواع و اقسام داروها و مواداولیه در داخل نتوانست به اهداف خود از تحریم داروها برسد. اگر در نیمه اول سال توجه کافی به حوزه تامین ارز که همیشه بر ضرورت آن تاکید کردیم می شد حتی همین کمبودها را هم که می شنویم نداشتیم.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.