کمبود پارکینگ هواپیما دلیل عمده تاخیرات پروازی نیست

حمیدرضا پهلوانی در گفتگو با مهر در خصوص اینکه برخی ایرلاین‌ها کمبود پارکینگ هواپیما در فرودگاه مهرآباد را دلیل تاخیر پروازها اعلام می کنند، اظهار داشت: سامانه هر شرکتی در زمان شکل گیری، در محل خاصی تعریف می شود، به عنوان مثال دو شرکت برای قشم تعریف شده اند که محل آنها در قشم است و فعالیت آنها هم باید در قشم باشد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری افزود: اگر اینها به نقاط دیگری مانند تهران و یا شهرهای دیگر پرواز کنند در فضای فرودگاهی این شهرها تعریف نشده اند بنابراین اینکه عنوان می کنند کمبود پارکینگ مشکل تاخیرات پروازی ایرلاین ها است تاکنون این مولفه صد در صد نبوده است زیرا فضا را برای استفاده از مجموعه فرودگاهی باز گذاشته شده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون هم مشکل خاصی در این رابطه نبوده که منجر به تاخیر پروازها شده باشد، بیان کرد: البته اگرهواپیمایی برنامه ریزی خود را برای پرواز به فرودگاه پررفت و آمدی مانند مهرآباد انجام داده باشد، بطور حتم زمان فرود و خروج با مشکل مواجه می شود این به برنامه ریزی خود شرکت برمی گردد که از بروز این مشکل جلوگیری کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: بنابراین ایرلاین‌ها مسئول برنامه ریزی و کنترل اوضاع هستند تا چنین مشکلاتی برایشان به وجود نیاید، در حال حاضر هم کمیته تاخیرات پروازی براساس ترافیک‌های موجود و کاهش تاخیرات پروازی در آن بوده است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.