کمترین آلاینده های زیست محیطی مربوط به فناوری اطلاعات

به گزارش خبرنگار مهر، رضا تقی‌پور امروز دوشنبه در همایش فناوری اطلاعات و ارتباطات و محیط زیست با تاکید براینکه بکارگیری خدمات ارتباطی و اطلاعاتی در تمامی عرصه‌ها می‌تواند به کاهش آلاینده‌ها کمک کند، اضافه کرد: ارتباطات و فناوری یکی از صنایع پاک و سبز است که آلایندگی آن از دیگر صنایع کمتر بوده و از طرفی پیشرفت آن باعث شده که مابقی صنایع نیز به سمت کاهش آلاینده‌ها حرکت کنند.

وی با بیان اینکه فرهنگ سازی و توسعه اطلاعات و دانش عمومی یکی از محورهای اصلی در حفظ محیط زیست است، گفت: آموزش در حوزه ICT و کمک به کاهش رفت و آمدها و ذخیره وقت و نیز دورکاری کمک بسیاری به حفظ محیط زیست می کند.

تقی‌پور ایجاد مراکز پاسخگویی خدماتی و کاهش تردد افراد را از دیگر مواردی دانست که می تواند در کاهش میزان آلایندگی نقش مهمی ایفا کند و اظهار امیدواری کرد که امروز با همکاری و تفاهم با سازمان حفاظت محیط زیست بتوان در این جهت گام های موثری برداشت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات توسعه تجارت الکترونیک، دولت الکترونیک و آموزش الکترونیکی را از جمله راه حل های کاهش آلاینده های محیط زیست عنوان کرد و گفت: امروز رویکرد شبکه‌ای و پردازش اطلاعات در همه عرصه‌ها و نیز مانیتورینگ منابع از جمله مواردی است که به حفظ محیط زیست و حفاظت از منابع ارزشمند زیست محیطی می انجامد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.