کمپ استقلال متعلق iبه اداره کل ورزش و جوانان

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از ورزش ۳ در تاریخ سهشنبه ۹ آبان ۹۱،

  بحث اینکه کمپ استقلال متعلق iبه این باشگاه است یا اداره کل تربیت بدنی استان تهران که اکنون iبه اداره کل ورزش و جوانان تغییر نام داده، مدت‌هاست که در محافل رسانه‌ای مطرح است.

 به گزارش تفسیری فارس، علی فتح‌الله‌زاده اعتقاد دارد این کمپ برای استقلال است. این را می‌توان از صحبت‌های وی در تاریخ ۱۵ اردیبهشت ۹۱ با خبرگزاری فارس متوجه شد.

مدیرعامل باشگاه استقلال در این باره گفته بود: «زمین کمپ استقلال از جمله زمین‌های ورزشی است که در اختیار «زمین شهری» است. اولین کاری که برای زمین انجام دادم این بود که دور آن را دیوارکشی بتونی انجام دادم. این زمین ماند و هیچ کس روی آن کاری انجام نداد. وقتی پس از ۶ سال iبه استقلال برگشتم متوجه شدم احداث کمپ مشکلاتی دارد که باید آنها را رفع کنم.

هنگامی که از استقلال رفتم واعظ آشتیانی مدیرعامل شد و اعلام نمود زمین معارض دارد و حتی گفت زمین برای استقلال نیست. واقعیت این است که در اختیار گرفتن چنین زمین‌هایی دوندگی می‌خواهد. باید iبه اداره برق، آب، گاز و شهرداری رفت و کارهای آن را انجام داد. مگر شهرداری iبه همین سادگی اجازه می‌دهد در زمینی که برای شما نیست، ساخت و ساز کنید. دوستان این سختی‌ها را نمی‌خواستند iبه جان بخرند و راحت‌ترین کار این بود که بگویند زمین معارض دارد و سند ندارد.

 وقتی iبه استقلال برگشتم مجددا با مسئولان «زمین شهری» جلسه گذاشتم و آنها در محضر از من تعهد کتبی گرفتند که هر چه سریع‌تر کارهای زمین را انجام دهم. این در حالی بود که دوستان مدام می‌گفتند زمین سند ندارد. مدیر کل وقت سازمان تربیت بدنی زمین را iبه ما واگذار نمود تا روی آن حداقل‌ها را انجام دهیم. قانون می‌گوید تا وقتی که این کار انجام نشود، سند iبه نام نخواهد شد. ابتدا باید دیوارکشی کنیم، کارها انجام شود، سکوها آماده شود و پس از آن بازدید نهایی انجام خواهد شد. حالا شما خواهید دید تا ۲۰ روز دیگر من پایان کار موقت را هم خواهم گرفت و iبه سریعی کمپ را iبه نام استقلال سند خواهم زد.»

فتح‌الله‌زاده در آن وقت وعده داده بود تا ۲۰ روز دیگر این کمپ را iبه نام استقلال خواهد زد و با گرفتن پایان کار موقت این موضوع رسمی خواهد شد؛ با این حال ۲۰ روزی که مدیرعامل استقلال در اردیبهشت ماه ۹۱ می‌گفت تاکنون فرا نرسیده است.

در همان مقطع واعظ آشتیانی مدیرعامل پیشین استقلال اعلام نمود که این کمپ متعلق iبه باشگاه استقلال نیست و اداره کل تربیت بدنی پیشین که در حال حاضر iبه اداره کل ورزش جوانان استان تهران تغییر نام داده مالک باشگاه است.

واعظ آشتیانی در خصوص اینکه باشگاه استقلال نامه‌هایی را منتشر نموده بود، گفته بود: «فکر می‌کنم آقایان با انتشار یافتن این نامه افشاگری علیه خودشان انجام داده‌اند زیرا در این نامه‌ها «در اختیار» بودن نشان‌دهنده آن است که باشگاه مالکیتی ندارد. مالکیت برای اداره کل تربیت بدنی است، چرا اداره کل تربیت‌بدنی با استقلال قرارداد می‌بندد؟ زیرا این زمین را از سازمان زمین شهری گرفته و امروز با استقلال قرارداد می‌بندد تا استقلال با تجهیز این زمین، از آن iبهره ببرد.

اگر زمین متعلق iبه استقلال است، چه نیازی iبه قرارداد با اداره کل تربیت‌بدنی است. سوال من این است آقایان مدعی می باشند که این زمین را گرفتند، چه دلیلی دارد زمینی که متعلق iبه خود استقلال است، استقلالی‌ها با اداره کل قرارداد امضا نموده و متعهد شوند، ظرف سه سال آن را بسازند؟ اگر زمین متعلق iبه استقلال است نیازی نبود که قراردادی با اداره کل تربیت‌بدنی امضا نموده و خودشان، کار خودشان را پیگیری می‌کردند. این سه نامه در حقیقت افشای واقعیت‌ها علیه آقایان بود که بدانند این اختیار است و «در اختیار» دلالت بر مالکیت نیست.»

پیگیری‌های خبرگزاری فارس نشان می‌دهد این کمپ متعلق iبه اداره کل ورزش جوانان استان تهران است. (در سمت چپ خبر نیز قراردادهای مربوط iبه کمپ استقلال قابل ملاحظه است)

این اداره کل در پاسخ iبه استعلام خبرگزاری فارس اینگونه جواب داد:

«با سلام

احتراما ضمن تشکر و قدردانی از همکاری‌های صمیمانه iبه استحضار می‌رساند بازگشت iبه نامه آن خبرگزاری محترم مبنی بر مالکیت باشگاه استقلال بدین شرح توضیحاتی لازم جهت iبهره‌برداری ارسال می‌گردد.

در اجرای قانون تأسیس باشگاه توسط مردم با نظارت دولت مصوب مجلس شورای اسلامی و آیین‌نامه اجرایی آن اداره کل تربیت بدنی وقت زمین‌های دارای کاربری ورزشی تحت تملک خود را در اختیار بخش خصوصی و حقوقی قرار می‌دهد که در این جهت با توجه iبه سیاست‌ سازمان تربیت بدنی و ادارات کل تربیت بدنی در جهت کمک iبه حمایت از باشگاه‌های ورزشی قطعه زمین کاربری ورزشی واقع در بلوار فردوس غربی جنب پارک ارم در سال ۱۳۷۸ جهت ساخت کمپ استقلال iبه صورت قرارداد اجاره iبه متراژ ۳۶۰۰۰ متر مربع در اختیار باشگاه مذکور قرار داده شد و از آن وقت تا iبه حال باتوجه iبه تعیین اجاره‌بها هیچ گونه مبلغی iبه حساب اداره کل واریز نشده است.

ضمنا یادآوری می‌گردد در اجرای قانون تأسیس باشگاه اعیانات احداثی متعلق iبه مستأجر می‌باشد و عرصه کما فی السابق iبه نام اداره کل ورزش و جوانان است از این رو باتوجه iبه مراتب فوق سیاست وزارت ورزش و جوانان و همچنین اداره کل ورزش و جوانان استان تهران همواره حمایت از توسعه امکانات ورزشی و همچنین باشگاه‌های مطرح از جمله استقلال و پیروزی تهران بوده است که این اقدامات گواه بر این مدعاست.

گفتنی است بارها از سوی دادگاه نسبت iبه پرداخت مال‌لاجاره آن و واریز iبه خزانه اخطاریه برای اداره کل ورزش و جوانان استان تهران ارسال و از سوی مراجع ذیربط پیگیری شده است.»

این توضیحات نشان می‌دهد این کمپ متعلق iبه باشگاه استقلال نیست و در اختیار اداره کل ورزش و جوانان استان تهران قرار دارد ضمن اینکه از آن وقت تاکنون باشگاه استقلال حتی اجاره‌بهای این کمپ را پرداخت نکرده است!

 


Varzesh3.com | ورزش ۳

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.