کمک آمریکا به شورشیان در سوریه

جمعه ۲۶ خرداد – ۱۱:۵۵:۱۷ ق.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا – سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا ، از کمک این کشور به شورشیان سوری خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا ، ویکتوریا نولند Victoria Nuland سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه ، اعلام کرد : آمریکا برای کمک به مخالفان دولت بشار اسد رییس جمهور سوریه ، تجهیزات مخابراتی در اختیار آنان قرار می دهد.
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا ضمن اشاره به این که این کشور به مخالفان دولت سوریه کمک نظامی نمی کند، ادعا کرد : کمک های آمریکا امکان دسترسی آزاد به شبکه جهانی اینترنت را برای مخالفان دولت سوریه به وجود می آورد.
بر اساس این گزارش، کمک های دولت آمریکا به شورشیان سوری شامل نرم افزارهای فیلترشکن ، تلفن های همراه ماهواره ای، و دستگاه های جی پی اس ، است.
“سرگئی لاوروف” وزیر امور خارجه روسیه نیز روز چهارشنبه درنشست خبری مشترک با “علی اکبر صالحی” وزیر امورخارجه ایران در تهران ، با بیان این که برخی کشورها به دنبال اجرای سناریوی لیبی در سوریه هستند ، اظهار کرد : آمریکا هم برای شورشیان مسلح در سوریه سلاح ارسال می کند.
آمریکا در حالی به حمایت خود از شورشیان سوری ادامه می دهد که تروریست های مسلح در سوریه اساسا طرح کوفی عنان نماینده مشترک دبیرکل سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه را که مبتنی بر برقراری آتش بس و سپس مذاکرات سیاسی است، نمی پذیرند و با حمایت برخی کشورهای غربی ، ترکیه، قطر و عربستان به تحرکات خشونت آمیز و کشتار نظامیان و شهروندان سوری ادامه می دهند.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۱۵۱۱۵۵۱۷۱۴۰


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.