کمک به رونق اقتصادی در اولویت است

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

چابک کردن بانک، توجه به سرمایه های انسانی، ارائه خدمات نوین بانکداری الکترونیک، افزایش بهره وری شعب موارد قابل توجه در راهبرد جدید بانک برای سال آینده است.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ تقوی نژاد مدیر عامل بانک سپه گفت: برای رسیدن به رونق چاره ای جز هدایت نقدینگی به تولید نداریم و اقتصاد ایران در سال‌های اخیر با رشد بالای نقدینگی مواجه بوده که برخی دلایل آن افزایش خالص دارایی‌های خارجی بانک مرکزی، افزایش خالص بدهی‌های بخش دولتی‌،  فقر انضباط مالی وکسری بودجه دولت، اتکای اقتصاد به درآمدهای نفتی، فقر استقلال بانک مرکزی و سیاست‌های انبساطی مالی و پولی است.

تقوی نژاد ادامه داد: حجم بالای نقدینگی در جامعه به ایجاد التهاب اقتصادی منجر شده و امکان برنامه ریزی را از فعالان اقتصادی سلب کرده است و برای بازگشت به شرایط طبیعی و رونق کسب و کار چاره ای جز هدایت نقدینگی سرگردان به سمت تولید وجود ندارد. 

وی افزود: کنترل حجم نقدینگی و برگرداندن ثبات به اقتصاد کشور مهم است که سبب شد بخش خصوصی رغبت حضور در عرصه اقتصادی پیدا کند. 

تقوی نژاد گفت: بدون شک آثار واقعی این اقدامات در سالهای آینده خود را بیشتر نشان خواهد داد.
تقوی نژاد توجه خاص به خواسته و نیاز مشتریان را نیز از اولویتها و برنامه های سال آینده بیان کرد و گفت: افزایش سهم بازار هم از برنامه های آتی بانک سپه است.

مدیر عامل بانک سپه در ادامه اظهار داشت: در پی سودآورتر کردن بانک به عنوان یک بنگاه اقتصادی هستیم. 

تقوی نژاد با بیان اینکه برای تحقق این مهم باید هزینه تمام شده تامین پول را کاهش دهیم ، افزود: سبد درآمدهای بانک سپه را متنوع تر خواهیم کرد.

وی بهبود مدیریت نقدینگی را از دیگر برنامه های این بانک بیان کرد و گفت: با تحقق این استراتژی، سود آوری بانک و حضور اثر گذار آن در عرصه اقتصادی بیشتر خواهد شد. 

با اشاره به ضرروت نوسازی بافت های فرسوده گفت: بانک سپه با درک این مهم به تمام تعهدات خود در نوسازی بافت های فرسوده عمل و سالهای ۹۰ و ۹۱ حدود ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به این بخش پرداخت کرده است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.