کمک به کشورهای مقروض اروپا مشروط است

جام جم آنلاین: کانال اول تلویزیون دولتی آلمان، «آ.اِر.دِ» با اشاره به تصمیم تازه بانک مرکزی اروپا مبنی بر حمایت از کشورهای ضعیف منطقه یورو تنها از طریق خرید محدود بدهی های دولتی این کشورها گزارش داد: صدراعظم آلمان برغم انتقادات شدید احزاب ائتلافی آلمان از تصمیم اخیر بانک مرکزی در ارتباط با حل بحران بدهی ها استقبال کرد.

آنگلا مرکل در دیدار اخیر خود از وین، پایتخت اتریش، تاکید کرد اگر این کشورها در تلاش برای دریافت کمکهای چتر نجات مالی یورو اند، پس باید پیرو ضوابط و شرایط سخت و دشوار تعیین شده باشند.

ناتالیا باخمایر، خبرنگار آ.اِر.دِ در ادامه این گزارش افزود: مرکل در این دیدار اعلام کرد بی شک دادن پول به این کشورها بی شرط و شروط نخواهد بود. وی اظهار داشت: درخواست تضمین و مساله نظارت، همواره در تخصیص کمکها مد نظر قرار خواهند گرفت.

در همین حال ولفگانگ شویبله، وزیر دارایی آلمان نیز در سفر اخیر خود به استکهلم سوئد در خصوص نگرانی های بی موردی که در ارتباط با اعلام خرید بدهی های دولتی کشورهای مقروض اروپایی از سوی بانک مرکزی اروپا بوجود آمده است، ابراز داشت: طبیعی است که بانک مرکزی اروپا نمی تواند بطور نامحدود در خصوص خرید این بدهی ها اقدام کند.

فرانک والتر اشتاین مایر، وزیر خارجه سابق آلمان و رئیس فراکسیون حزب اپوزیسیون سوسیال دموکرات پارلمان ملی آلمان (بوندس تاگ) هم در مخالفت با سیاستهای بانک مرکزی اروپا گفت: ما با اکثریت آراء احزاب ائتلافی خود در مجلس، با اقدامات بانک مرکزی اروپا مخالفت خواهیم کرد.(واحد مرکزی خبر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.