کمک دولت به اتوبوسرانی تهران

جام جم آنلاین: دبیر شورای عالی ترافیک گفت: سهم شهر تهران از اتوبوس ها تحویلی به شهرداری های کشور در طول هفت ساله اخیر، حدود ۴۳۸۰ دستگاه بوده که در مقایسه با مدت مشابه در دولت های قبل معادل حدود ۹۵۰ دستگاه اتوبوس دریافتی، رشدی بیش از ۴٫۷ برابر را نشان می دهد.

مجتبی شفیعی با بیان اینکه توسعه و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی شهری کشور بعنوان یکی از برنامه های اصلی دولت های نهم و دهم موجب شد تا عمر متوسط این ناوگان در کل کشور از ۱۱ سال به حدود ۶٫۵ سال کاهش یابد، گفت: در دولت های نهم و دهم تاکنون بیش از ۱۲۳۰۰ دستگاه اتوبوس شهری با یارانه ۸۲٫۵ درصدی به شهرداریهای کشور تحویل داده شده است. این در حالیست که تعداد کل اتوبوس تحویلی در مدت مشابه دولت‌های قبل در حدود ۴۷۰۰ دستگاه آنهم با یارانه ۶۵ درصدی بوده و این بیانگر رشد بیش از ۲٫۶ برابری عملکرد دولت در حوزه توسعه و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی شهری کشور است.

وی افزود: قابل توجه آنکه سهم شهر تهران نیز از این اتوبوس ها در طول هفت ساله اخیر، حدود ۴۳۸۰ دستگاه بوده که در مقایسه با مدت مشابه در دولت های قبل معادل حدود ۹۵۰ دستگاه اتوبوس دریافتی، رشدی بیش از ۴٫۷ برابر را نشان می دهد البته سهم اتوبوس های تحویلی به شهر تهران نسبت به دیگر شهرهای کشور نیز در دولت های قبل معادل ۲۰ درصد کل شهرها بوده که در طول دولت های نهم و دهم به بیش از ۳۶ درصد رسیده است.

دبیر شورای عالی ترافیک خاطرنشان کرد: هر چند شهر تهران حدودا ۱۱درصد از کل جمعیت کشور را در خود جای داده است اما تحویل ۳۶ درصد از کل اتوبوس های شهری کشوری به این شهر به تنهایی گویای توجه ویژه دولت فعلی به حمل و نقل عمومی شهروندان تهرانی است. (مهر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.