کمک ۵۰ میلیون ریالی شهرداری قم برای احداث هر واحد پارکینگ عمومی

به گزارش ایرنا، ˈحسن بختیاریˈ روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران، خاطرنشان کرد: این مصوبه در راستای تشویق احداث پارکینگ عمومی در شهر قم در کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مطرح و تصویب و برای اجرا به شهرداری این شهر ابلاغ شد.

وی اضافه کرد: براساس این مصوبه، مجوز ساخت پارکینگ نیز رایگان بوده و زمین احداث پارکینگ عمومی را باید بخش خصوصی فراهم کند.

بختیاری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تصویب آیین نامه پیشنهادی رتبه بندی و تشخیص صلاحیت شرکت های حمل و نقل درون شهری از دیگر مصوبات دو ماهه اخیر شورای اسلامی شهر محسوب می شود که این مصوبه در راستای طرح ساماندهی وضعیت حمل و نقل درون شهری به تصویب رسیده است.

وی با اشاره به اینکه رویکرد مدیریت شهری، ایجاد بستر و زیرساخت های حمل و نقل با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی است، اظهار داشت: در این آیین نامه، برنامه ریزی لازم برای ورود شرکت های توانمند بخش خصوصی و دارای صلاحیت در حوزه حمل و نقل درون شهری انجام می شود.

وی گفت: شرکت هایی در حوزه حمل و نقل درون شهری وارد شده اند که متاسفانه فاقد توانایی لازم بوده اند که این موضوع باعث شده نارسایی هایی در این بخش دیده شود.

عضو شورای اسلامی شهر قم در ادامه، از تعیین نرخ کرایه شرکت های فعال در بخش پیک موتوری شهر قم خبر داد و افزود: براساس مصوبه این شورا، نرخ کرایه شرکت های پیک موتوری، تا دو کیلومتر مبلغ پنج هزار ریال، از دو تا پنج کیلومتر مبلغ ۲۰ هزار ریال، به ازی هر کیلومتر اضافه بالاتر از پنج کیلومتر مبلغ دو هزار ریال و ساعت در اختیار مبلغ ۳۰ هزار ریال به تصویب رسیده است.

بختیاری اضافه کرد: نظارت بر عملکرد شرکت های پیک موتوری بر عهده سازمان نظارت بر تاکسیرانی شهر قم است که بیمه کردن بارنامه ها، نحوه حمل اجناس قیمتی و وصول چک نیز در این آیین نامه در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه گفت: تصویب جذب و بکارگیری ۶۰ نفر نیروی عملیاتی سازمان آتش نشانی قم از طریق برگزاری آزمون، مصاحبه و گزینش از دیگر مصوبات مهم دو ماهه اخیر شورای اسلامی شهر قم به شمار می آید که برگزاری آزمون در آینده ای نزدیک انجام خواهد شد.

وی واگذاری بخشی از زمین کارگاه موتوری شهردای منطقه دو قم واقع در خیابان کارگر به کمیته امداد امام خمینی (ره) براساس قیمت کارشناسی برای ساخت مجموعه فرهنگی، تصویب تشکیل کمیته عالی و حقوقی و قضایی در شهرداری قم و تصویب مجوز واگذاری کارخانه تولید یخ شهرداری قم از طریق مزایده به بخش خصوصی را از دیگر مصوبات مهم دو ماه اخیر شورای اسلامی شهر قم عنوان کرد.

۵۵۳/۱۵۳۵

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.