کمک ۷۵۰هزار دلاری سازمان ملل برای احیای دریاچه ارومیه و تالاب‌های ایران

۳۰م دیماه ،

کمک ۷۵۰هزار دلاری سازمان ملل برای احیای دریاچه ارومیه و تالاب‌های ایران

کمک 750هزار دلاری سازمان ملل برای احیای دریاچه ارومیه و تالاب‌های ایران

سرپرست نمایندگی سازمان ملل متحد در جمهوری اسلامی ایران گفت: ۷۵۰ هزار دلار از طرف برنامه عمران سازمان ملل متحد برای احیای تالاب های ایران و دریاچه ارومیه در نظر گرفته شده است.

به گزارش راسخون به نقل از مهر، بالا سوبر امانیام مورالی سه شنبه شب در جریان دیدار با استاندار آذربایجان غربی اظهارداشت: این بودجه به مدت دو سال برای برای ارتقای پروژه های موفق عمرانی از جمله تالاب های جمهوری اسلامی ایران در نظر گرفته شده است که امیدواریم این امر کمکی برای دریاچه ارومیه نیز باشد.

وی حفظ تعادل بین نیازهای توسعه ای و حفظ دریاچه ارومیه و محیط زیست را از جمله مهمترین اقدامات در این زمینه دانست و اظهارداشت: در حال حاضر همکاری های جمهوری اسلامی با برنامه عمران سازمان ملل متحد به بیشترین میزان رسیده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر، اقدامات دولت ایران برای احیای دریاچه ارومیه قابل توجه بوده است اعلام کرد: بحث های مختلفی پیرامون موضوع دریاچه ارومیه در سطوح مختلف منطقه ای و بین المللی مطرح شده است که این امر اهمیت این موضوع را می رساند.

وی اظهار کرد: با توجه به اهمیت موضوع بازدید نزدیک از این منطقه ضرورت داشت و برنامه عمران سازمان ملل آماده است تا مساعدت های علمی و فنی خود را برای بهبود وضعیت دریاچه ارومیه جهت عملیاتی کردن ارائه دهد.

دولت دهم ۴۰ هزار میلیارد ریال برای احیای دریاچه ارومیه اختصاص داد

استاندار آذربایجان غربی هم در این دیدار با بیان اینکه دریاچه ارومیه از اهمیت بالایی برای دولت برخوردار است گفت: این اهمیت تا به حدی است که دولت دهم ۴۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به امر احیای دریاچه ارومیه اختصاص داده است.

وحید جلال زاده بحران دریاچه ارومیه یک موضوع جهانی است گفت: جمهوری اسلامی ایران آماده استقبال از مساعدت های فنی و علمی سازمان ملل متحد در این خصوص است.

استاندار آذربایجان غربی افزود: رابطه مردم استان با دریاچه ارومیه یک رابطه مادر و فرزندی است و این موضوع برای مردم نیز بسیار مهم و حائز اهمیت است.

جلال زاده تغییرات اقلیمی را مهمترین عامل مشکل دریاچه ارومیه عنوان کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران آماده است تجربیات خود را در موضوع های مختلف پیرامون دریاچه ارومیه در اختیار سازمان ملل متحد قرار دهد و از مساعدت های علمی و فنی این سازمان نیز استقبال می کند.

/۱۱۱/


اخبار راسخون / محیط زیست
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.