کمیته حقیقت یاب به عربستان اعزام می‌شود

مرکز حقوق بشر “الشرق” با اظهار نگرانی درخصوص گسترش ناامنی‌ و سرقت های مسلحانه در استان قطیف عربستان، خواستار اعزام کمیته حقیقت یاب بین المللی به این منطقه شد.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العالم، مرکز الشرق تأکید کرد: طی ۳۰ روز گذشته که همزمان با ماه مبارک رمضان بود، بیش از ۲۵ مغازه و دو منزل هدف سرقت مسلحانه قرار گرفت.
 
این مرکز با اظهار نگرانی در خصوص افزایش سرقت های مسلحانه، خاطرنشان کرد: در جریان این سرقت‌ها حتی یک ایست بازرسی از سوی افراد نقاب دار ایجاد شده، و اموال ساکنان شهر قطیف به سرقت رفت.
 
مرکز الشرق تأکید کرد: در این سرقت‌ها هیچ کدام از مغازه‌ها و مراکز تجاری وابسته به خانواده حاکم سعودی هدف قرار نگرفتند.
 
این مرکز مدافع حقوق بشر اظهار داشت: شهروندان عربستانی تأکید کرده اند که با وجود گزارش سرقت‌ها به پلیس و اعلام حضور افراد نقاب دار و مسلح، پلیس هیچ اقدامی برای بازداشت آنان صورت نداد.
 
مرکز الشرق خاطرنشان کرد: استان قطیف یک منطقه نظامی کاملا بسته است که خیابان‌ها و کوچه‌های آن پر از نیروهای ارتش و خودروهای نظامی است؛ و همه سرقت‌های مسلحانه در این استان زیر نظر این نیروها صورت می گیرد.
 
مرکز الشرق با اظهار تعجب از سکوت و بی‌توجهی سازمان ملل متحد به خون های ریخته شده و قربانیان حملات عناصر مسلح و نیروهای امنیتی حکومتی در قطیف، بار دیگر از دبیرکل این سازمان درخواست کرد برای آگاهی از واقعیتها به این استان کمیته حقیقت یاب اعزام کند؛ و برای توقف اقدامات دستگاه‌های سعودی، گزارش را به سازمان‌های بین المللی ارایه دهد.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.