کمیسیون بنگاه‌ها همانند سال قبل

۰۲خردادماه،

کد خبر: ۶۸۷۲ تاریخ انتشار یافتن: جمعه ۳ خرداد۱۲:۳۷ عصر ذخیره ارسال به دوست نسخه چاپی

نرخ کمیسیون بنگاه‌های مسکن برای تنظیم قراردادهای اجاره و فروش، امسال بدون تغییر مانند سال‌های قبل اعمال می گردد.

این در حالی است که به‌رغم تلاش‌های صورت گرفته برای افزایش حق کمیسیون بنگاه‌های مسکن، رییس اتحادیه مشاوران املاک به «ایسنا» اعلام کرد: نرخ کمیسیون بنگاه ها امسال تغییری نسبت به سال قبل ندارد و برای تنظیم قرارداد اجاره‌ خانه همچون سال قبل به میزان یک چهارم مبلغ اجاره‌ یک ماه، از موجر و یک چهارم مبلغ اجاره‌ یک ماه از مستاجر دریافت می‌شود.

مصطفی قلی خسروی افزود: امسال به مشاوران املاک سراسر کشور اعلام شده که برای تمدید قراردادهای اجاره‌نامه میان موجر و مستاجر،‌ قیمتی را تعیین نکنند و میزان پرداخت کمیسیون تمدید اجاره‌نامه را به عهده مردم بگذارند.
وی دربارهٔ احتمال تخلف بنگاه ها و دریافت مبالغ بیشتر اظهارکرد: تخلفات مشاوران املاک و همه‌ فعالیت‌های آنها در اتحادیه رسیدگی می‌شود و در صورت تخلف و فعالیت غیرقانونی با همکاری نیروی انتظامی با بنگاه مربوطه برخورد خواهد شد یا در صورت تخلف‌های متعدد، بنگاه تعطیل می‌شود.
رییس اتحادیه کشوری مشاوران املاک با تاکید بر فعال‌سازی صنعت اجاره در شهرهای بزرگ اظهار کرد: در صورت فعال‌سازی صنعت اجاره از سوی دولت و سرمایه‌گذاران، قیمت مسکن و اجاره‌ بها در هر محله‌ تنظیم می‌شود.
خسروی به اخذ مالیات از خانه‌های خالی اشاره کرد و گفت: مالیات از خانه‌های خالی در همه کشورها مرسوم است چرا که مانع هرگونه تخلف در معاملات می‌شود.

منبع: دنیای اقتصاد


برچسب هابرچسب ها: بنگاه، مشاوران املاک، اتحادیه، ثبت، دفترخانه، کمیسیون، درآمد



آخرین خبرها
منبع: نوسازنیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.