کمیسیون بهداشت مجلس شیوع بیماری “وبا” را باجدیت پیگیری می‌کند

اردیبهشت ۱۴۰۳

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درخصوص شیوع مجدد بیماری وبا در کشور گفت: در صورت نیاز در جهت کنترل بیماری وبا، کمیسیون بهداشت با جدیت وارد میدان خواهد شد و از وزیر بهداشت می‌خواهد که در این خصوص برنامه ارائه کند.

“محمد حسین قربانی” نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به شیوع مجدد بیماری وبا در جنوب کشورمان، اظهار داشت: اخیرا گزارش‌هایی در خصوص شیوع بیماری وبا در نقاط جنوبی کشورمان انتشار یافته است که این مهم نیازمند نظارت متولیان حوزه بهداشت به‌ویژه وزارت بهداشت و درمان است.   
 
وی در ادامه افزود: نگاه وزیر بهداشت، نگاه به زیر ساخت‌ها و بهداشت محوری در حوزه سلامت است لذا امیدواریم در خصوص شیوع بیماری وبا نیز اهتمام جدی داشته باشد.  
 
نماینده مردم آستانه‌آشرفیه تصریح کرد: در صورت نیاز در جهت کنترل بیماری وبا، کمیسیون بهداشت با جدیت وارد میدان خواهد شد و از وزیر بهداشت می‌خواهد که در این خصوص برنامه ارائه کند.
 
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان خانه ملت در پایان خاطر نشان کرد: لازم است که مردم نیز نکات ایمنی را برای مقابله با این بیماری رعایت کنند، ضمن اینکه خوشبختانه مشکلی در رابطه با درمان بیماران نیز در کشور وجود ندارد.  
 
گفتنی است؛ معاون مرکز مدیریت بیمارهای واگیردار وزارت بهداشت خبر با توجه به شیوع بیماری وبا خبر داد که نزدیک به  ۶۴ نفر از مهاجران غیرقانونی که از کشورهای افغانستان و پاکستان به ایران آمده اند، بیماری وبا در آنها شناسایی شده است که اغلب این بیماران در شهرهای زاهدان، زابل، کرمان و مناطق اطراف این شهرها، دیده شده‌اند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.