کمیسیون تلفیق اعتبار ۵۰۰۰ میلیارد تومانی بخش سلامت در بودجه را حذف کرده است

۱۹خردادماه،

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در تذکری گفت که کمیسیون تلفیق اعتبار ۵۰۰۰ میلیارد تومانی مربوط به بخش سلامت و بهداشت را از محل اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها را حذف کرده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حسینعلی شهریاری با استناد به ماده ۲۱۶ آیین نامه داخلی مجلس و در جهت بررسی ایرادات شورای نگهبان در لایحه بودجه ۹۲ با استناد به ماده ۲۱۶ آیین نامه داخلی در تذکری گفت: در قانون هدفمند کردن یارانه‌ها اعتبار ۵۰۰۰ میلیارد تومانی برای اختصاص به بخش بهداشت و درمان و سلامت تصویب شده است که در کنار آن طبق بند ب ماده ۳۴ قانون برنامه ۱۰ درصد هدفمندی علاوه بر بودجه باید به وزارت بهداشت اختصاص یابد.

وی افزود: دولت در لایحه ۲۰۰۰ میلیارد تومان برای بخش پزشک خانواده و موضوع هدفمندی یارانه‌ها اختصاص داده که ظاهرا کمیسیون تلفیق این دو مورد را به یکدیگر مخلوط کرده و اعتبار ۵۰۰۰ میلیارد تومانی برای بخش سلامت از محل اجرای هدفمندی را حذف کرده است.

علی لاریجانی رییس مجلس در پاسخ به این تذکر از کمیسیون تلفیق خواست تا این موضوع را بررسی کند تا اعتبار ۵۰۰۰ میلیارد تومانی بخش سلامت در ردیف‌های بودجه‌ای لحاظ شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.