کمیسیون فضای مجازی در سازمان نظام صنفی رایانه‌ایی تشکیل شد

۱۹خردادماه، ایسنا- کمیسیون تخصصی فضای مجازی با هدف بررسی مسائل و مشکلات فضای مجازی، کمک به بهبود کسب و کار و تعامل بخش دولتی به عنوان نماینده بخش خصوصی در این حوزه تشکیل شده است.

رییس کمیسیون فضای مجازی گفت: این کمیسیون پیش از این با عنوان کمیسیون نشر الکترونیک و رسانه‌های دیجیتال شناخته شده بود که از این پس با حضور ۱۲ نفر از کارشناسان و مدیران حوزه رسانه‌های دیجیتال و فضای مجازی در قالب کمیسیون فضای مجازی و با چهار کارگروه به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

مهرداد سیجانی ادامه داد: کارگروه زیرساخت که طرح اعطای نماد اطمینان به شرکت‌های خدمات میزبانی وب را در دست اجرا دارد شرایط تعیین حداقل معیارهای کیفی را برای این نوع شرکت‌ها فراهم می کند.

وی ادامه داد: این طرح جهت نظم بخشی و حفظ روح سازمان نظام صنفی اجرا خواهد شد و طی آن با شرکت‌هایی که استانداردها را رعایت نمی‌کنند و یا به عنوان فعالیت جانبی خدمات میزبانی وب ارائه می‌دهند برخورد قانونی می‌شود.

سیجانی افزود: کمیسیون فضای مجازی معیارها و استانداردهای حداقلی را مطرح می‌کند و خدمات مشاوره‌ای را برای دستیابی به شرکت‌ها به این استانداردها ارائه می دهد.

رییس کمیسیون فضای مجازی اظهار کرد:‌ اجرای این طرح به حفظ حقوق مصرف‌کننده و تامین اعتماد و سرمایه اجتماعی کمک می‌کند و شرایطی را فراهم می‌کند که فعالان مجازی فعالیت خود را گسترش دهند.

رییس کارگروه زیرساخت هم در این رابطه افزود: طرح نشان اطمینان خدمات میزبانی وب در واقع درجه بندی کیفی این نوع شرکت‌ها است که کیفیت آن از یک تا پنج ستاره مشخص و حداقل کیفیت با یک ستاره نمایش داده می‌شود.

نورایی ادامه داد: حداقل‌های کیفی برای این طرح شامل درج اطلاعات کافی،‌نام و نشانی و تلفن ثابت شرکت و ساعات کار مشخص (حداقل ۴۰ ساعت) برای شرکت‌ها ، درج مشخصات سرویس‌های ارائه دهنده و امکان پاسخگویی حضور مشترکان توسط کارشناس فروش و پشتیبانی است.

وی در رابطه با معیارهای حداقلی کیفیت افزود: دارا بودن پورتال پشتیبانی و سیستم ثبت تیکت و امکان رسیدگی به شکایات ۲۴ ساعت و ثبت سفارش و آنلاین بدون درنگ از سایر استانداردهای قابل بررسی است.

رییس کارگروه زیرساخت عنوان کرد: این معیارها ویژگی‌های حداقلی است و شرکت‌ها برای اخذ ستاره‌های بالاتر کیفی نیاز به معیارهای عمیق‌تری دارند.

نورایی اظهار کرد: در حال حاضر مشغول جذب ممیزین معتبر برای اجرای این طرح و فرهنگ سازی در این حوزه هستیم.

رییس کمیسیون فضای مجازی در پایان سایر کارگروه‌ها را معرفی کرد و گفت: کارگروه وب پایگاه اینترنتی‌های فارسی، کارگروه وب و کارگروه آموزش الکترونیک علاوه بر کارگروه زیرساخت در این کمیسیون به فعالیت می‌پردازند.

IT Iran
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.