کم رای​ترین وزیر دو دولت احمدی​نژاد+عکس

۲۷م اسفند ،

محمدحسن طریقت منفرد در حالی در چند روز مانده به پایان سال ۹۱ به کابینه دهم اضافه شد که وی را باید وزیری با کمترین آرا کسب شده از سوی مجلسی‌ها در هر دو دولت محمود احمدی نژاد دانست.

به گزارش خبرآنلاین بررسی صلاحیت و رای اعتماد به محمدحسن طریقت منفرد وزیر پیشنهادی رییس جمهور برای تصدی وزارت بهداشت دستور کار امروز مجلسی‌ها بود. بعد از سخنان کوتاه محمود احمدی نژاد که تنها یک پاراگراف از آن به دفاع از طریقت منفرد اختصاص یافت، موافقان و مخالفان وارد اظهارنظر در مورد وزیر پیشنهادی بهداشت شدند.

موافقان گرچه حضور وی در برنامه نویسی برنامه پنجم توسعه، نگاه کلان و مدیریتی را از نقاط مثبت وی عنوان می کردند اما مخالفان وی تندخویی، ابهامات درخصوص زیرمیزی‌ها و دزدی های بیمارستان صدر بیمارستان خصوصی که طریقت منفرد نیز از سهامداران آن است، ماجرای زمان تحصیل وی در آلمان و عدم تخصص مدیریتی و پژوهشی را از محورهای مخالفت خود با وی عنوان می کردند.

بعد از اظهارات موافقان و مخالفان، و دفاع وزیر پیشنهادی بهداشت از خودش مجلس وارد رای گیری برای وزیر پیشنهادی شد. آرا اعلام شده از سوی باهنر رییس جلسه امروز گرچه طریقت منفرد را بر کرسی وحید دستجردی نشاند اما ۱۱۳ رای موافق کسب شده گویای آن بود که مخالفت‌ها بر آراء وزیر پیشنهادی آنقدر اثرگذار بوده است که طریقت منفرد کمترین رای را در بین تمامی وزرای محمود احمدی نژاد در هر دو کابینه نهم و دهم از مجلس کسب کند. رکوردی که تا پیش از این در اختیار صادق محصولی بود. آنجا که محصولی در زمان رای اعتماد مجلس برای تصدی وزارت کشور از مجموع ۲۷۳ نماینده حاضر در جلسه، ۱۳۸ رای موافق، ۱۱۲ نفر رای مخالف و ۲۰ نفر رای ممتنع کسب کرد و تنها نیم رای بیشتر از حد نصاب کسب نمود. چه انکه وزاری پیشنهادی برای عضویت در کابینه نیاز به اخذ رای نصف به علاوه یک نمایندگان حاضر در جلسه دارند.

محمد حسن طریقت منفرد اما با ۱۱۳ رای موافق، ۹۹ رای مخالف ۱۲ رای ممتنع از ۲۲۴ رای کسب شده آرایی کمتر از محصولی به دست آورده است و آرایش برابر با همان نصف به علاوه یک رای، بود.

از سوی دیگر مقایسه آماری آرا سه وزیر بهداشت دولت های محمود احمدی نژاد نیز بیانگر آن است که طریقت منفرد آرایی کمتر از محمدباقر کامرانی لنکرانی و مرضیه وحید دستجردی به دست آورده است.

لنکرانی در دولت اول محمود احمدی نژآد ۱۶۹ رای مثبت، ۸۶ رای منفی و ۲۷ رای ممتع کسب کرد که ۲۶ رای بیشتر از حد نصاب بود و مرضیه وحید دستجردی نیز ۱۷۵ رای مثبت، ۸۲ رای منفی و ۲۹ رای ممتنع کسب کرد که ۳۱ رای بیشتر از حد نصاب بوده است.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.