کناره‌گیری رئیس کن پس از ۱۴ سال از این جشنواره

۱۹اردیبهشت،

به گزارش سینما پرس، در فاصله یک هفته مانده به آغاز شصت و ششمین دوره جشنواره فیلم کن، ژیل ژاکوب؛ رییس این جشنواره فرانسوی اعلام کرد که در سال ۲۰۲۴ میلادی پس از ۳۸ سال از این جشنواره مهم و معتبر بین‌المللی کناره‌گیری می‌کند.

بنابر گزارش هالیوود ریپورتر، ژاکوب ۸۳ ساله در مصاحبه خود با روزنامه محلی «نیس ماتین» دربارهٔ کناره گیری خود از سمت ریاست جشنواره فیلم کن گفت: تا به امروز چندین بار به همسرم قول داده‌ام که از این سمت کناره‌گیری کنم. این بار به قولی که داده‌ام عمل خواهم کرد.

ژیل ژاکوب از سال ۱۹۷۷ میلادی ابتدا به عنوان مقام ارشد اجرایی به جشنواره فیلم کن وارد شد و از سال ۲۰۰۱ میلادی نیز به مقام ریاست این جشنواره فرانسوی منسوب شد. پیش از این اعلام شده بود که دوره ریاست ژاکوب  درسال ۲۰۱۲ میلادی به پایان برسد، اما در سال ۲۰۱۱ ریاست او به مدت سه سال تمدید شد.

ژیل ژاکوب

ژاکوب در سال ۱۹۷۸ میلادی جایزه دوربین طلایی را برای اولین بار در جشنواره فیلم کن تاسیس و راه‌اندازی کرد و سپس با هدف توجه بیشتر به جوانان و فیلمسازان تازه‌کار ۲ بخش جنبی «نوعی نگاه» و «سینه‌فونداسیون» را در این جشنواره فرانسوی به وجود آورد.

حضور ژیل ژاکوب نه تنها در جشنواره فیلم کن تاثیر داشته است، بلکه او با ساخت کاخ جشنواره، بر این شهر نیز تاثیر داشته است.

اداره مطبوعاتی جشنواره کن نیز تایید کرده که ژاکوب پس از پایان دوره مشخص شده مسئولیت خود، دیگر عهده‌دار ریاست این جشنواره فرانسوی نخواهد بود.

شصت و ششمین جشنواره فیلم کن در تاریخ ۱۵ مه (۲۵ اردیبهشت) بهار سال جاری با نمایش فیلم سینمایی «گتسبی بزرگ» (Great Gatsby) به کارگردانی باز لورمان آغاز می‌شود و در روز ۲۶ مه (۵ خرداد) با اکران فیلم فرانسوی «زولو» (Zulu) به کارگردانی ژروم سال به پایان می‌رسد.

انتهای پیام/م/ن.ف

 


سینماپرس
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.