کنارگذر آزادراه جنوبی کرج را در شهر تازه هشتگرد تکمیل می کنیم

۲۳ آبان ،

منابع ۵۰ درصدی در مسیر آزاد راهی تهران – کرج تأمین خواهد شد و به سریعی پروژه کنارگذر جنوبی شهر کرج نیز آغازمی شود.

به گزارش تفسیری خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ، علی نیکزاد در مراسم بهره‌برداری از فاز یک پروژه ادامه آزادراه همت تا کرج در بخش استان تهران، با اشاره به تکمیل عملیات احداث آزادراه کنارگذر شمالی مشهد و آزادراه ساوه ـ همدان تصریح کرد: آزادراه تهران ـ کرج پرترافیک‌ترین آزادراه کشور است که در این جهت تعریض این مسیر در دستور کار دولت قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: همچنین تصمیم گرفتیم ادامه آزادراه همت تا کرج و میدان امام حسین را اجرایی کنیم. همچنین اتوبان تهران ـ کرج تعریض می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: ظرفیت و تعریض آزادراه تهران ـ کرج به ۵ خط و افزوده شدن ۲ خط در باند شمالی و ۲ خط در باند جنوبی، شامل ۱۰ خط رفت و برگشت تا پایان دولت دهم افزایش و تکمیل خواهد ‌شد.

وی با بیان اینکه کریدورهای شمال ـ جنوب و شرق ـ غرب در توسعه ترانزیت و حمل و نقل نقش بسزایی دارد، گفت:. ۳ هزار و ۲۰۰ کیلومتر آزادراه در دست ساخت است در حالی که در دولت‌های پیشی، سالانه ۲۰۰ کیلومتر آزادراه افتتاح می‌شد.

نیکزاد افزود: برنامه داریم کنارگذر آزادراه جنوبی کرج را در شهر تازه هشت‌گرد تکمیل کنیم.

وی با اشاره به تکمیل فاز یک پروژه ادامه آزادراه همت تا کرج تصریح کرد: این پروژه ۶ کیلومتری ۴۰۰ میلیارد ریال بها داشته است.

وی اضافه کرد: تعریض آزادراه تهران ـ کرج به طول ۱۲ کیلومتر، احداث فاز اول آزادراه شهید همت به طول ۶ کیلومتر جمعاً ۵۴۰ میلیارد ریال بها دربرداشته است.

وی تصریح کرد: همچنین ادامه فاز یک این پروژه تا میدان امام حسین کرج به صورت مشارکتی توسط بخش خصوصی در دست اجرا است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: ما منابع ۵۰ درصدی خود را در این مسیر تأمین خواهیم کرد، ضمن آنکه سعی می‌کنیم به سریعی پروژه کنارگذر جنوبی شهر کرج آغاز شود./عب


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.