کنار گذاشته‌های پرسپولیس به کدام تیم می‌روند/ برخی پیشنهاد هم ندارند!

به گزارش خبرنگار مهر، سال گذشته در چنین روزهایی بود که بازیکنانی به واسطه بستن قرارداد با باشگاه پرسپولیس و حضور در این تیم پرطرفدار به صدر اخبار ورزشی در ایران رسیدند و صحبت از آنها نقل محافل شده بود. با این حال تعداد زیادی از آنها پس از یکسال ناموفق نتوانستند نظر مساعد باشگاه پرسپولیس و مصطفی دنیزلی را جلب کنند تا پروژه جدایی آنها از این باشگاه حتی پیش از پایان مسابقات لیگ کلید بخورد.

این بازیکنان که در لیست مازاد قرار گرفتند و  لقب اخراجی‌ها را از آن خود کردند، این روزها به دنبال بررسی پیشنهادات از سایر تیم‌ها هستند. این اتفاق در شرایطی رخ می‌دهد که تمام حواس پرسپولیسی‌ها متوجه خریدهای جدید این تیم است و دیگر کمتر کسی سراغی از بازیکنان فصل گذشته و مازاد این تیم می‌گیرد.

علیرضا محمد: این بازیکن فصل گذشته نتوانست اعتماد کادر فنی را جلب کند. انتقادها به علیرضا محمد از همان بازی اول شروع شد و مصدومیت های پی در پی به او اجازه نداد تا به صورت مدام در ترکیب سرخپوشان قرار داشته باشد. گفته می‌شود محمد دنبال این است که در پرسپولیس بماند، اما او مذاکراتی را با باشگاه صنعت نفت آبادان انجام داده است.

شیث رضایی: جدایی شیث رضایی از پرسپولیس هم قابل پیش بینی بود. هرچند رفتار غیر اخلاقی او بعد از بازی با داماش منجر به محرومیت این بازیکن شد و اخراج او را از پرسپولیس در پایان فصل ساده تر می‌ساخت، اما بدون شک عملکرد ضعیف رضایی در مسابقات آسیایی سرانجام دنیزلی را راضی کرد که قید این مدافع پر حاشیه را بزند. با جذب سید جلال حسینی و محسن بنگر بازگشت رضایی به پرسپولیس غیر ممکن به نظر می‌رسد. رضایی خودش عنوان کرده است که فعلا با تیمی صحبت نکرده است و می‌خواهد تا یک ماه استراحت کند!

محمد نصرتی: نصرتی که از تیم تراکتورسازی به پرسپولیس آمده بود، فراز و نشیب زیادی را تجربه کرد. او بعد از بازی با داماش گیلان و به خاطر آنچه که “زیرپا گذاشتن اخلاق در فوتبال” عنوان شد، به همراه شیث رضایی چند ماه از حضور در میادین فوتبال محروم شد. ظاهرا نوسان او در خط دفاعی باعث شد تا باشگاه به رغم علاقه ای که دنیزلی به این بازیکن داشته است، او را در لیست مازاد قرار بدهد. نصرتی از باشگاه های تراکتورسازی و پیکان پیشنهاداتی داشت، اما در نهایت راهی تبریز شد تا یکسال دیگر در این تیم بازی کند. او جایگزین امیر حسین صادقی مدافع فصل قبل تراکتورسازی شد که به استقلال پیوسته است.

مهرداد اولادی: اولادی هم از جمله بازیکنانی بود که دنیزلی علاقه زیادی به او داشت و این بازیکن بعد از حضور سرمربی جدید پرسپولیس، در اغلب مسابقات به صورت ثابت بازی کرد. با وجود این، عملکرد خوب ایمون زاید اولادی را به تدریج در سایه قرار داد. اولادی هنوز قصد دارد به هر قیمتی شده در پرسپولیس بماند، اما از باشگاه هیچ تماسی با او گرفته نشده است. اولادی در حال حاضر پیشنهاد باشگاه تراکتورسازی را دارد، ولی فعلا به این پیشنهاد پاسخی نداده و امضای قرارداد با این باشگاه را منوط به مشخص شدن تکلیفش با پرسپولیس کرده است.

مازیار زارع: ” چند ماه دیگر مرا تحمل کنید؛ از پرسپولیس ‌می‌روم”. این واکنش مازیار زارع در اواسط دی ماه سال گذشته خطاب به هواداران ناراحت پرسپولیس بود. از همان موقع مشخص بود که زارع قصد ندارد در پرسپولیس بماند. درگیری‌های او با مصطفی دنیزلی در مسابقات آسیایی دیگر جای هیچ شک و شبهه ای نگذاشت که زارع در لیست فصل بعد پرسپولیس جایی ندارد. در همان زمان مدیران باشگاه ملوان هم معقتد بودند پژمان نوری و مازیار زارع لیگ دوازدهم به این تیم بر خواهند گشت. ملوان در حالی اصلی ترین گزینه زارع به حساب می‌آید که یکی از بازیکنان سپاهان هفته گذشته در مصاحبه‌ای اعلام کرد زارع فصل بعد در این تیم اصفهانی بازی می‌کند.

ابراهیم شکوری: شکوری در تهران دانشجوی رشته مدیریت اقتصادی است. به همین خاطر او به دنبال این است تا با یکی از تیم‌های تهرانی قرارداد ببندد. شکوری پیش از این در یکی از دانشگاه های تبریز تحصیل می کرد و به خاطر حضور در پرسپولیس مجبور شده بود از آن دانشگاه به تهران انتقالی بگیرد. در صورتی که شکوری نتواند در تهران بازی کند، باید به خاطر مشکلات تحصیلی به تبریز و دانشگاه مبدا خود برگردد. به همین خاطر اگر او فصل بعد در لباس تیم تراکتورسازی یا یک تیم تبریزی به میدان رفت، نباید تعجب کرد.

وحید هاشمیان: پس از آنکه محمد رویانیان مدیرعامل باشگاه پرسپولیس اعلام کرد که قرارداد وحید هاشمیان تمدید نمی‌شود، این بازیکن از اظهار نظر رسمی درباره مقصد آینده‌اش خودداری کرده است. هاشمیان علاقه دارد تا امسال هم در پرسپولیس بازی کند، اما در حال حاضر نه پرسپولیس و نه هیچ باشگاه دیگری به او پیشنهادی نداده است. هاشمیان این هفته برای رسیدگی به بعضی از امور شخصی راهی آلمان می‌شود. هاشمیان دارای مدرک مربیگری A است و حتی می‌تواند در صورت خداحافظی از فوتبال کارش را برای مربیگری آغاز کند.

ممدو تال: این مدافع بورکینافاسویی که خریدش همچنان برای هواداران پرسپولیس علامت سئوال باقی مانده است، انجام بیشتر بازی‌های خود را در پرسپولیس مدیون محرومیت نصرتی و رضایی است. در واقع او یکی از ناموفق‌ترین بازیکنان فصل گذشته بود. ممدوتال چند شب پیش از ایران به بورکینافاسو برگشت. او چند پیشنهاد از باشگاه‌های دیگر ایرانی داشت، اما به گفته خودش، به خاطر آنکه باشگاه های ایرانی خوب پول نمی‌دهند و غیر حرفه‌ای هستند، به آنها پاسخ منفی داد و رفتن را به ماندن ترجیح داد!

سامان آقازمانی: هنوز مشخص نیست سامان آقازمانی فصل آینده در کدام تیم بازی می‌کند. از باشگاه پرسپولیس خبر می‌رسد این بازیکن در تکاپوی برگشت است. به نظر می‌رسد اگر باشگاه پرسپولیس نتواند برای پست هافبک دفاعی بازیکن خوبی را جذب کند، این بازیکن در پرسپولیس ماندنی شود.

 میثاق معمارزاده: به جرات می توان میثاق معمارزاده را الفبای شکست‌های پرسپولیس دانست. او از نظر هواداران پرسپولیس و کارشناسان فصل مشترک تمام ناکامی های این تیم در فصل گذشته بود. با عملکردی که معمارزاده از خود در دروازه پرسپولیس به نمایش گذاشت، کمتر باشگاهی ریسک استفاده از او را قبول می‌کند. شنیده‌ها حاکی از آن است که معمارزاده از طرف باشگاه گهر زاگرس پیشنهاداتی را داشته، اما هنوز جواب قطعی به این باشگاه نداده است.

حسین بادامکی، حسین هوشیار و مجتبی شیری سه بازیکن دیگری هستند که هنوز مقصد آنها مشخص نیست.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.