کنترل آتش ۳ روزه در منطقه «خائیز» با پرواز بالگردها

آتش در منطقه حفاظت شده «خائیز» در استان کهگیلویه و بویر احمد پس از حدود سه روز تا حدی زیادی کنترل شده است. معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست می‌گوید: اکنون در حال استفاده از شش فروند بالگرد برای اطفای حریق در این منطقه هستیم.

کیومرث کلانتری در گفت و گو با ایسنا، ضمن اشاره به اینکه در حال حاضر بخش عمده‌ای از آتش در منطقه حفاظت شده «خائیز» در استان کهگیلویه و بویراحمد مهار شده است، اظهار کرد: تنگه «شیخ» تنها نقطه در این منطقه است که اکنون آتش‌سوزی گسترده دارد.

وی ادامه داد: محیط‌بانان و همکاران ما در منابع طبیعی و دوستداران طبیعت از هر دو استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد در حال تلاش برای اطفای کامل حریق هستند، تصریح کرد: پیش‌بینی ما این است که تا پایان امروز آتش‌سوزی در این منطقه حفاظت شده به طور کامل اطفا شود.

معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه در حال حاضر از شش فروند بالگرد در منطقه خائیز استفاده می‌شود، گفت: بخشی از این بالگردها مسوولیت اطفای حریق و بخشی دیگر مسوولیت جابجایی نیروها را بر عهده دارند علاوه بر این تجهیزات انفرادی برای خاموش کردن آتش تامین شده است.

کلانتری همچنین درباره خسارت‌های وارد شده به این منطقه حفاظت شده محیط زیستی گفت: بخش‌هایی که دچار حریق شده‌اند بیشتر مناطق مرتعی هستند و با اطفای کامل حریق می‌توان میزان خسارت‌هایی وارد شده به پوشش گیاهی و جانوری منطقه را برآورد کرد.

وی در پایان تصریح کرد: به دلیل اینکه انسان عامل وقوع این آتش‌سوزی بوده است، مسئولان منطقه افراد مظنون را دستگیر کرده‌اند و در حال بررسی این موضوع هستند. به‌طور قطع با متخلفان بر اساس قانون برخورد خواهد شد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، منطقه حفاظت شده خائیز طی روز پنجشنبه (۸ خرداد) دچار آتش‌سوزی گسترده شد و نبود تجهیزات اطفای حریق چه به صورت هوایی و چه به صورت فردی نگرانی و اعتراض مسئولان و مردم محلی را به دنبال داشت. به گفته سید اسد الله هاشمی – مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد- این آتش‌سوزی بر اثر اختلافات بین عشایری که در خارج از منطقه حفاظت شده خائیز قرار دارند، به وقوع پیوسته است.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.