کنترل بازار ارز با سیاست‌های قوای سه‌گانه

خبرگزاری فارس: کنترل بازار ارز با اجرای سیاست‌های کارگروه قوای سه‌گانه میسر می‌شود

بینا- مدیرعامل بانک مهر اقتصاد بهترین روش برای کنترل بازار ارز و طلا را اجرای سیاست‌های کارگروه متشکل از قوای سه گانه که نوسانات ارز را مدیریت می‌کنند عنوان کرد.

به گزارش بینا، غلام‌حسن تقی‌نتاج‌ملکشاه در حاشیه سفر به مازندران و شرکت در مراسم معرفی سرپرست جدید بانک مهر اقتصاد مازندران با اعلام رسمی معرفی موسسه مالی اعتباری مهر به نام بانک مهر اقتصاد به فارس بیان داشت: یکی از این راه‌حل‌ها این است که بانک‌ها به خرید و فروش ارز که تقاضای کاذب ایجاد می‌کند ورود پیدا نکنند و این مسئله خودش بهترین کمک است.

وی خاطرنشان کرد: اشکالی که وارد است این است که برخی از بانک‌‌ها، تعاونی‌های اعتباری و موسسه‌های مالی و اعتباری با توجه به حجم نقدینگی که دارند با خرید و فروش ارز تقاضای کاذب ایجاد می‌کنند و قیمت ارز بالا می‌شود.

مدیر عامل بانک مهر اقتصاد یادآور شد: عدم ورود به بازار ارز برای کسانی که نیازی ندارند می‌تواند بهترین کمک به کنترل بازار ارز و طلا باشد.

این مسئول بخش قابل توجهی از این مسایل را فضای روانی حاکم بر بازار عنوان کرد و بیان داشت: قیمت ارز نباید اینگونه دستخوش تغییرات شود.

تقی‌نتاج‌ملکشاه بهترین روش برای کنترل بازار ارز و طلا را اجرای سیاست‌های کارگروه متشکل از قوای سه گانه که نوسانات ارز را مدیریت می‌کنند عنوان کرد.

مدیرعامل بانک مهر اقتصاد در بخش دیگری از سخنانش به میزان تسهیلات اختصاص یافته به مشتریان بانک مهر اقتصاد اشاره کرد و با اعلام اینکه این بانک ۶۵ درصد منابع را تسهیلات می‌دهد، گفت: امسال در کل کشور در این بخش ۱۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته شده است که به سپرده‌گذاران بانک مهر اقتصاد پرداخت می‌شود.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.