کنترل بیماریهای مشترک بین انسان و دام در مناطق زلزله زده

نماینده مردم شهرستان اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از مناطق زلزله زده این شهرستان ها، فعالیتهای دامپزشکی را در راستای کنترل بیماریهای مشترک بین انسان و دام این مناطق چشمگیر و موثر دانست.

به گزارش ایانا، عباس فلاح باباجان، بابیان اینکه اکیپهای دامپزشکی از اولین گروه هایی بودند که پس از زلزله در این مناطق حضور داشتند گفت: حضور به موقع این اکیپ ها، جهت کنترل شیوع بیماریهای مشترک بین انسان و دام یکی از ضروریات بودکه باواکنش خوب وحضوربه موقع گروههای دامپزشکی درمناطق زلزله هیچ مشکل خاصی دراین زمینه نداریم.

وی همچنین با ضروری خواندن احداث اماکن دامی مقاوم در مناطق زلزله زده استان ، قبل از فرارسیدن سرما از مدیر کل دامپزشکی استان خواست: در این زمینه با تمام توان کارشناسی در کمیته تخصصی ساخت و ساز اماکن دامی حضور یابند.

دکتر بهراد زندیه نیزدر این بازدید ، ضمن ارائه گزارشی از عملکرد اکیپهای دامپزشکی از ابتدای وقوع زلزله تاکنون گفت: هدف ما حفظ و حراست از سرمایه های دامی و کنترل بیماریهای مشترک بین انسان و دام در مناطق زلزله استان است.

مدیر کل دامپزشکی استان همچنین اعلام نمود: تا کنون اکیپهای دامپزشکی مستقر در مناطق زلزله زده ۴۷۷۰ راس دام را به صورت بهداشتی دفن و بیش از ۸۰۰ هزار متر مربع از اماکن دامی را سمپاشی و ضدعفونی نموده اند.

 

 

 

 

دام و طیور

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.