کنترل بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در مناطق زلزله‌زده چشمگیر است

نماینده مردم شهرستان اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از مناطق زلزله‌زده این شهرستان‌ها، فعالیت‌های دامپزشکی را در راستای کنترل بیماری‌های مشترک بین انسان و دام این مناطق چشمگیر و مؤثر دانست.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، نماینده مردم شهرستان اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اکیپ‌های دامپزشکی از اولین گروه‌هایی بودند که پس از زلزله در این مناطق حضور داشتند، گفت: حضور به‌موقع این اکیپ‌ها، جهت کنترل شیوع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام یکی از ضروریات بودکه باواکنش خوب و حضور به‌موقع گروه‌های دامپزشکی در مناطق زلزله هیچ مشکل خاصی در این زمینه نداریم.

عباس فلاح باباجان با ضروری خواندن احداث اماکن دامی مقاوم در مناطق زلزله‌زده استان، قبل از فرا رسیدن سرما از مدیرکل دامپزشکی استان خواست که در این زمینه با تمام توان کارشناسی در کمیته تخصصی ساخت و ساز اماکن دامی حضور یابند.

دکتر بهراد زندیه نیز در این بازدید، ضمن ارائه گزارشی از عملکرد اکیپ‌های دامپزشکی از ابتدای وقوع زلزله تاکنون گفت: هدف ما حفظ و حراست از سرمایه‌های دامی و کنترل بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در مناطق زلزله استان است.

مدیرکل دامپزشکی استان همچنین اظهار داشت: تاکنون اکیپ‌های دامپزشکی مستقر در مناطق زلزله‌زده چهارهزار و ۷۷۰ رأس دام را به‌صورت بهداشتی دفن و بیش از ۸۰۰ هزار مترمربع از اماکن دامی را سم‌پاشی و ضدعفونی کرده‌اند./

A-910703-03


 

کشاورزی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.