کنترل دزدگیر با تلفن در هر نقطه دنیا

محققان پارک علم و فناوری یزد دزدگیر هوشمند و سخنگویی را طراحی کردند که از هر نقطه از دنیا می توان آن را از طریق تلفن همراه کنترل کرد و خودروی سرقت شده را به وسیله آن از کار انداخت.

محمدرضا فیاض بخش- مجری طرح در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه این دزدگیر قابل ردیابی است، افزود: این دزدگیر به صورت هوشمند و سخنگو طراحی شده است که قیمت آن نسبت به نمونه های موجود در بازار پایین تر است ضمن آنکه برای انجام ماموریت های مورد نظر هزینه ای برای کاربر ندارد.

وی عملکرد این دزدگیر را همانند سیمکارتها دانست و در این باره توضیح داد: این دزدگیر از طریق سیستم تلفن همراه (سیستم TON) قابل کنترل است به گونه ای که می توان از هر مکانی ماموریت های مورد نظر را برای این سیستم تعریف کرد.
فیاض بخش با تاکید بر اینکه این سیستم نیازی به برق خودرو ندارد، خاطرنشان کرد: سیستم هوشمند دزدگیر طراحی شده همچنین مجهز به سامانه تعیین موقعیت خودرو از طریق GPS است.
وی همچنین با اشاره به میزان ایمنی دزدگیر طراحی شده، ادامه داد: این سیستم در زمان سرقت از طریق تلفن همراه به مالک خودرو اطلاع رسانی می کند ضمن آنکه امکان از کار انداختن خودرو سرقت شده از تمام نقاط دنیا نیز وجود دارد.
فیاض بخش فعال سازی این دزدگیر را از طریق وارد کردن کد به آن دانست و یادآور شد: در صورت لو رفتن این کد فرد دیگری قادر به استفاده از این دزدگیر نخواهد بود چرا که این سیستم به گونه ای طراحی شده است که تنها مالک خودرو می تواند از آن استفاده کند.

داغ کن - کلوب دات کام ارسال به کلوب


تکنولوژی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.