کنسرت خواننده مطرح ترکیه ای در ایران لغو شد

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

کنسرت«مراد کیکیلی» و «کامران رسولزاده» که قرار بود با عنوان بیداری اسلامی در حاشیه جشنواره موسیقی برگزار شود به دستور معاونت هنری وزارت ارشاد و مدیر مرکز موسیقی لغو شد.

کامران رسولزاده در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی پانا، با اشاره به این مطلب که سبب برگزار نشدن این کنسرت مشترک را نمی دانم، گفت: دلایل لغو این کنسرت را باید از دفتر موسیقی و معاونت هنری پرسید ؛ فقط چیزی که هست من شاهد بودم که در تمام این ایام این خواننده با دهان روزه برای اجرا در ایران تمرین کرد و وقت و زمان صرف کرد تا بهترین اجرا را داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه این برای دومین بار است که این اتفاق می افتد و به باوجود رزرو بلیت و هتل از سوی خود مسئولین برای طرف ترک، حالا خبر لغو برنامه را به ما داده اند.من هیچ حرفی برای گفتن ندارم و فقط تنها دغدغه این لحظه من تهیه نامه ای رسمی برای عذر خواهی رسمی از طرف ترکیه ای است. من امروز صبح به تهران رسیدم و مستقیما ماجرا را پیگیری کردم و مشخص شد که لغو برنامه قطعی است.

این خواننده پاپ که سال قبل پدیده موسیقی ایران نیز لقب گرفت، تصریح کرد: بدون شک لغو دوباره این برنامه تبعات سنگین فرهنگی برای کشورمان در رسانه های ترکیه خواهد داشت و از اینکه کشورم و مردمم در رسانه های ترکیه بدنام می شوند، احساس شرمندگی دارم.

بر اساس این گزارش ؛ روز قبل به دستور شخص معاونت هنری وزارت ارشاد و تائید مدیر کل دفتر موسیقی وزارت ارشاد، کنسرت «مراد ککیلی» و «کامران رسول زاده» که قرار بود در قالب جشنواره موسیقی مقاومت برگزار شود، لغو شد. این اتفاق در حالی رخ داد که خبر برگزاری این برنامه تحت عنوان «بیداری اسلامی» در نشست خبری جشنواره مقاومت از سوی دبیر جشنواره رسما اعلام شدو در اختیار رسانه ها قرار گرفت.

در این بین علیرضا پاشایی (مدیر کل دفتر موسیقی وزارت ارشاد)، صبح امروز و پس از قطعیت لغو برنامه گفت: «متاسفانه بعضی اوقات یکسری ناهماهنگی هایی اتفاق می افتد که سبب بروز این اتفاق می گردد. از این رو من حضور این دو خواننده در جشنواره را که از همان ابتدا هم قرار قطعی برای حضور نداشتند تکذیب می کنم و بار دیگر تاکید می کنم که در صورت برنامه ریزی هایی که انجام خواهد گرفت بخش بین الملل جشنواره سال آینده در قالب منسجم و منظم تری برگزار می گردد.»

یادآور می گردد؛ محمد گلریز دبیر جشنواره در نشست خبری مقاومت با اشاره به برگزاری بخش بین الملل جشنواره موسیقی مقاومت اعلام کرده بود: در مدتی که دبیرخانه جشنواره فعال شد مکاتبات بسیاری را از طریق رایزنی های فرهنگی با کشورهای مختلف انجام دادیم که طی آن بتوانیم از گروههای فعال موسیقی مقاومت برای حضور در ایران دعوت کنیم که در نهایت موفق شدیم از حضور آقای «طراد» خواننده لبنانی و «مرات ککیلی» خواننده ترکیه ای برای حضور در جشنواره دعوت کنیم که در این دوره با موضوع بیداری اسلامی، اسلام و پیامبر(ص) قطعاتی را اجرا می کنند.

منبع: پانا


موسیقی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.