کنسرت کامیار فانیان در تهران و اصفهان

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

کامیار فانیان اوایل خردادماه سال جاری در تهران و اصفهان به صحنه می‌رود.

کامیار فانیان، نوازنده سه تار در گفت‌وگو با خبرنگار موسیقی هنرآنلاین گفت: هم‌اکنون در تدارک و برنامه‌ریزی برای برگزاری کنسرت در تهران و اصفهان هستیم که در حال تمرین هستیم و قرار است اوایل خردادماه سال جاری در تهران و اصفهان به اجرای برنامه بپردازیم.

این نوازنده در ادامه بیان کرد: در این کنسرت سجاد منصوری (تنبک) و امیرمحمد طاهری (دف) از اعضا و نوازندگان این گروه می باشند و من هم به عنوان نوازنده سه تار با این گروه همکاری می‌کنم.

فانیان دربارهٔ این کنسرت گفت: این اجرا به مرکب‌نوازی در دستگاه ایرانی و بداهه‌نوازی سه تار اختصاص دارد که بداهه نوازی‌ها براساس ادوار ایقایی مناطق مختلف ایران و دورهایی از سرنای جنوب خراسان و دوتار ترکمن است.

این نوازنده افزود: این ادوار که در رسالت عبدالقادر مراغه‌ای بوده، دوباره بازسازی شده و قرار است به صورت بداهه نوازی اجرا شود.

گفتنی است، کامیار فانیان از پنج سالگی موسیقی را با ساز پیانو آغاز کرد و از سن ۱۲ سالگی به سمت موسیقی ایرانی و ساز سه‌تار گرایش پیدا کرد.

این نوازنده، ساز سه تار را زیر نظر ارشد طهماسبی، علی بیانی، مسعود شعاری، داریوش طلایی، فریبرز عزیزی، حسین علیزاده، محمدرضا لطفی و…. آموخت.

همچنین برای آموختن ردیف آوازی نزد علی جهاندار، علی سعیدی، زنده یاد عباس کاظمی، ناصر هوشیار و… رفت اما در کنار تمامی این سازها به موسیقی نواحی ایران علاقه‌مند شد و طی سفر به مناطق مختلف، موسیقی نواحی ایران را فیلم برداری و آرشیو کرد.

این آهنگساز موسیقی شرق خراسان را از حسین سمندری، عبدالله سرور احمدی، حسین علی اعتصامی، اسفندیار تخم کار، درپور، ذوالفقار عسگریان، حسین رحمت اللهی و… آموخت.

فانیان بعد از آموختن موسیقی شرق خراسان به سراغ دوتار شمال خراسان رفت و این ساز را از علیرضا اسلامی آموخت. همچنین این آهنگساز به مدت یک سال موسیقی منطقه گوران کرمانشاه و تنبور منطقه گوران را از طاهر یارویسی آموخت.

او مقام‌های دو تار را بعد از آشنایی با دو خلیفه ترکمنستانی به نام‌های آق مراد چاریف و عراض گلیدی آموخت.

کامیار فانیان معتقد است، اثری که تولید می‌شود باید شامل شنیده‌های موسیقی ایران زمین باشد و این موضوع سبب می‌شود تفاوت ایده‌ها به وجود آید که یکی از مهم‌ترین مسائل این است که اثر یک هنرمند همراه با یک ایده متفاوت باشد.

او معتقد است؛ موسیقی نواحی به سبب شرایط خاص هر منطقه اختلاف تفکر به وجود می‌آورد و سبب می‌شود هنرمند با ایده‌های مختلف آشنا شود.

 

پایان پیام/۴۶

 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.