کنسرسیوم ایرانی از قطعات ۲ و ۳ آزادراه تهران – شمال کنار کشید

۳۰ام بهمن ،

6050.jpg

وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که افزایش ۳۱ درصدی نرخ بلیت قطار تنها به شرکت رجاء مربوط می‌شود و دیگر شرکت‌ها اجازه افزایش ندارند، اعلام کرد: کنسرسیوم ایرانی از کار در قطعات دو و سه آزادراه تهران – شمال کنار کشید.

به گزارش خبرنگار راه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) وزیر راه و شهرسازی در حاشیه مراسم افتتاح تقاطع غیر همسطح خاورشهر با محور امام رضا (ع) در جمع خبرنگاران در پاسخ به ایسنا دربارهٔ اظهار نظر اخیر وی دربارهٔ وضعیت آزادراه تهران – شمال گفت: از زمان حضور من در دولت، از بخش خصوصی خواستیم با تشکیل کنسرسیوم برای انجام قطعات دو و سه آزادراه تهران – شمال وارد شوند اما دوستان در بنیاد مستضعفان پیشنهاد تشکیل کنسرسیوم و فعالیت خود در قطعه یک و چهار را نپذیرفتند؛ بنابراین کنسرسیوم عقب کشید.

نیکزاد با تاکید بر این‌که بنیاد مستضعفان شریک وزارت راه و شهرسازی در ساخت آزادراه تهران – شمال است، گفت: بنیاد باید ساخت قطعه دو و سه را انجام می‌داد؛ اگر پول ندارد، اعلام کند و عقب بکشد اما نه کنار می‌رود و نه اعلام می‌کند پول ندارد.

به گفته وی کنسرسیومی که برای حضور در قطعات دو و سه آزادراه تهران – شمال اعلام آمادگی کرده بود، از شرکت‌هایی بود که در زمینه ساخت آزادراه در کشور تجربه داشتند.

من اگر جای بنیاد بودم ، آزادراه تهران – شمال را می‌ساختم

وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که من اگر جای بنیاد بودم ساخت این پروژه را انجام می‌دادم، گفت: در حال حاضر قطعات دو و سه آزادراه تهران شمال فعال نیست.

به گفته نیکزاد، قطعه چهار آزادراه تهران – شمال از مرزن‌آباد به چالوس برای عید ۹۲ افتتاح می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به ایسنا مبنی بر اینکه مشکل فاینانس پیمانکار چینی قطعه یک آزادراه حل شده است یا خیر؟ گفت: این مشکل حل شده و چینی‌ها در حال فعالیت می باشند تا با ساخت این قطعه، ۶۰ کیلومتر مسیر تهران – شمال کاهش یابد.

افزایش ۳۱ درصدی نرخ بلیت قطار ، فقط برای شرکت رجاء است

وی دربارهٔ افزایش ۳۱ درصدی نرخ بلیت‌های شرکت مسافری رجاء گفت: شرکت مسافری رجاء پس از واگذاری به تامین اجتماعی به عنوان یک شرکت خصوصی ریلی شناخته می‌شود و باید قیمت بلیت آن به قیمت دیگر شرکت‌های خصوصی نزدیک شود.

نیکزاد تاکید کرد: افزایش ۳۰ درصدی نرخ بلیت رجاء فقط مربوط به این شرکت است و دیگر شرکت‌ها اجازه افزایش قیمت بلیت را ندارند.

وزیر راه و شهرسازی با یادآوری افزایش ۲۰ درصدی نرخ بلیت اتوبوس برای ایام نوروز و بازگشت نرخ آن پس از تعطیلات نوروز، تاکید کرد: مراقب هستیم نرخ بلیت هواپیما افزایش نیابد همچنان که نرخ حمل و نقل دریایی هم افزایش نخواهد یافت.

۲ افتتاح بزرگ مسکن مهر تا پایان سال

وی با اشاره به دو افتتاح بزرگ مسکن مهر تا پایان سال در کشور، گفت: ساخت چهار میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکن مهر در برنامه قرار دارد که تاکنون دو میلیون و ۱۰۰ هزار واحد آن افتتاح شده و تا پایان سال نیز تعداد واحدهای افتتاح شده مسکن مهر امسال به یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد می‌رسد و در شش ماهه‌ی ابتدای سال ۹۲ نیز ۸۹۰ هزار واحد دیگر به بهره‌برداری خواهد رسید.

نیکزاد دربارهٔ سرمایه هزینه شده برای ساخت تقاطع خاورشهر با محور امام رضا(ع)، اظهار کرد: اعتبار این طرح با تملک اراضی اطراف و هزینه عمرانی ۱۸۰ میلیارد ریال شد که با کمک شهرداری‌ها تامین شد.

وزیر راه و شهرسازی به تحویل سند قراردادی ۸۰ هزار واحد مسکن مهر در شهر تازه پردیس اشاره کرد و گفت: این واحدها در حال حاضر به مرحله سقف رسیده‌اند و در تلاش هستیم زودتر از زمان موعود آنها را واگذار کنیم.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.