کنسرسیوم صادرات انگور تشکیل می شود

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: کنسرسیوم صادرات انگور و کشمش به منظور ورود به بازارهای جهانی و رقابت پذیری تشکیل می شود.

 

ˈمحمدرضا صفریˈ روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: این نیاز احساس می شود که برای ورود به بازارهای جهانی برنامه ریزی منسجمی داشته باشیم تا محصول انگور و کشمش ایرانی با قیمت بالاتری در بازارهای جهانی عرضه شود.

 

به گفته وی، انگور تاکستان به دلیل زودرس بودن و کیفیت بالا می تواند زودتر از انگور سایر استان ها به بازارهای جهان عرضه شود که این یکی از مزایای تولید محصول در این استان است.

 

وی اظهارداشت: در این راستا اتاق بازرگانی استان در نظر دارد برای افزایش صادرات انگور و کشمش ایران از طریق کنسرسیوم به بازارهای جهانی وارد شود که هم اکنون می توانیم این بستر را در خارج از کشور نیز فراهم کنیم.

 

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تصریح کرد: با تشکیل کنسرسیوم، تکلیف میزان قابل توجهی کشمش و انگور صادراتی به صورت یکباره مشخص می شود که در این صورت محصول ایرانی می تواند با برنامه ریزی و قیمت بالاتری به بازارهای جهانی عرضه شود.

 

وی ادامه داد: صادرات یک هزار تا ۲ هزارتنی انگور یا کشمش به صورت خرد برای سایر کشورها جذابیت ندارد بلکه باید با برنامه ریزی و به صورت یکباره این امر صورت گیرد که به طور قطع این مهم به نفع کشور خواهد بود.

 

صفری، به تشکیل انجمن کشمش در اتاق بازرگانی استان قزوین اشاره کرد و افزود: طبق نظر وزیر صنعت، معدن و تجارت جهت بررسی و کاهش مشکلات و مسائل تولید کنندگان و صادرکنندگان انگور و کشمش، بزودی میز کشمش نیز در این استان برپا خواهد شد.

 

این مسئول جهاد کشاورزی گفت: همچنین امسال مدرسه باغبانی و آموزشگاه علمی کاربردی به منظور حفظ و احیاء اراضی تاکداری و تاکستان های استان راه اندازی می شود.

 

وی اظهارداشت: باغ موزه انگور نیز طبق سومین سفر هیات دولت برای معرفی تولید و انواع فرآورده های محصول انگور شکل می گیرد.

 

صفری اضافه کرد: هم اکنون سازمان جهاد کشاورزی استان به دنبال دریافت ردیف بودجه مستقل برای اصلاح ساختار و ساماندهی باغات انگور از جمله توسعه باغ های داربستی، آبیاری تحت فشار، صنایع تبدیلی، تحقیق، آموزش و ترویج است که این عوامل می تواند موجب رشد و توسعه همه جانبه صنعت انگور در کشور شود.

 

وی بیان اینکه صادرات انگور از ارزش بالای اقتصادی برخوردار است افزود: طی سال های گذشته این محصول از استان آذربایجان شرقی صادر می شد، اما از سال ۹۰ انگور استان قزوین نیز به فرآیند صادرات پیوسته است.

 

کشاورزی

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. مجید رحمانی:

    کار بسیار مهم و ضروری است برای سازماندهی و نظام دهی صادرات انگور منطبق بر استانداردهای جهانی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.