کنسول بازی جدید با سیستم عامل اندروید +عکس

کنسول بازی طراحی شده توسط Yves Behar که Ouya (تلفظ: OOO-yah) نامیده می شود، توانسته تنها ۱۲ ساعت بعد از شروع فروش، به نقطه هدف اولیه سازندگان خود (۹۵۰ هزار دلار) دست یابد و رکورد جدیدی را در میان محصولات این شرکت، به نام خود ثبت کند.

این کنسول که از نسخه شخصی سازی شده ای از اندروید بستنی حصیری گوگل بهره می برد، ۹۹ دلار (برای ۱۰۰۰ خریدار اول ۹۵ دلار) قیمت داشته و در خود یک پردازنده تگرا ۳ چهار هسته ای، یک گیگا بایت رم، هشت گیگابایت حافظه داخلی، وای فای ۸۰۲‪.‬۱۱n، بلوتوث ۴‪.‬۰، پورت USB 2‪.‬۰، پورت HDMI با پشتیبانی از کیفیت ۱۰۸۰p HD و اسلات ورودی کارت حافظه را جای داده است.

به گزارش سه نسل به نقل از نارنجی ، به همراه این دستگاه همچنین یک دسته بازی بیسیم با کلیدهای معمول دیگر دسته ها به اضافه یک صفحه لمسی هم ارائه می گردد، اما برای داشتن دسته های بیشتر، باید هزینه آنها را بپردازید. مهم ترین نکته قابل ذکر درباره این کنسول بازی، توجه بسیار زیاد آن به باز بودن دست توسعه دهندگان و بازی سازان است. به گونه ای که آن را با سخت افزار و نرم افزار باز و قابل دسترس برای برنامه نویسان عرضه کرده و محتوای آن را هم بر پایه بازی های رایگان بنا نهاده اند.

فروش چشم گیر و بالای این کنسول ارزان قیمت در ابتدای کار و عرضه آن به صورت کاملا بازمتن، نشان از شروع عصر تازه ای در صنعت مرسوم کنسول های بازی و بازی-سازی است و احتمالا نتایج جالبی را هم برای مصرف کننده نهایی به دنبال خواهد داشت.

اگر علاقه مند به دنبال کردن ماجرای این کنسول بازمتن بازی های رایگان هستید، می توانید به صفحه پروژه Ouya در سایت kickstarter مراجعه کنید. در این صفحه همچنین فروش لحظه ای کنسول بازی ۹۹ دلاری آقای بِهار را خواهید دید. تا زمان انتشار مطلب، این کنسول ۱۶,۳۵۴ دستگاه (۲,۰۳۵,۷۵۲ دلار) فروش داشته است.


جدیدترین مقاله های آی تی و موبایل

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.