کنگره آمریکا تلاش برای تحریم کامل نفتی ایران را آغاز کرد!

با وجود مخالفت دولت اوباما و اقتصاددانان

ایران > سیاست‌خارجی– ممتازنیوز:
روزنامه «واشنگتن پست» از تلاش گروهی از قانونگذاران و تحلیلگران آمریکایی در ادامه سیاست‌های خصمانه این کشور علیه ایران برای تحریم کامل نفتی ایران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این روزنامه نوشت: پس از شکست تحریم‌های اقتصادی شدید در متوقف کردن پیشرفت‌های هسته‌یی ایران گروهی از قانونگذاران و تحلیلگران آمریکایی پیشنهاد راه علاج قوی‌تری را داده‌اند. قطع کامل ارتباط ایران با بازارهای جهانی نفت.

حامیان این اقدام مدعی‌اند که افزایش تولید نفت و گاز در خاورمیانه و آمریکای شمالی، سازماندهی اولین بایکوت جهانی حقیقی نفت ایران را به لحاظ اقتصادی ممکن می‌کند و این اقدام اگر موفق شود، چهارمین تولید کننده بزرگ نفت جهان را به حاشیه می‌کشد و ایران را به تغییر سیاست‌های هسته‌یی وادار می‌کند.

برخی اقتصاددانان و مقامات دولت اوباما از این پیشنهاد که بخش‌هایی از آن در کنگره به گردش درآمده، انتقاد کرده و می‌گویند این اقدام می‌تواند بازار نفت را مختل کرده و متحدان آمریکا را دور می‌کند و به افزایش بهای انرژی منجر می‌شود.

مقامات کاخ سفید می‌گویند در حال بررسی جایگزین‌هایی برای کاهش بیش‌تر فروش نفت ایران می باشند. در عین حال دولت و کنگره برای تدابیر مالی تازه به منظور بستن همه راههایی که به ایران اجازه می‌دهد در ازای فروش نفت و گاز، ارز دریافت کند.اعمال فشار می کند.

براساس این گزارش کنگره هم‌چنین به دنبال بستن راهی است که بعضی آن را «مفر طلایی» می‌خوانند و آن ضعف در قانون فعلی تحریم‌هاست که سبب می‌شود ایران بتواند به طلا در ازای فروش‌های خود دسترسی پیدا کند.


RSS
ماخذ:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.