کنگره سلمان‌ فارسی برگزار می‌شود

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ یکشنبه ۷ آبان ۹۱،

مدیر بنیاد فارس‌شناسی گفت: در کنگره بین‌المللی حضرت سلمان فارسی، ۸ یا ۹ اثر مکتوب رونمایی و چهار پانل علمی برگزار و ۱۴ مقاله ارایه خواهد شد.

به گزارش تفسیری خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه فارس، منصور طبیعی افزود: این کتاب‌ها شامل سرگذشت خودگفته سلمان فارسی، کتاب‌شناسی سلمان فارسی، مکتوبات سلمان فارسی، خضر وادی دهم، زادگاه سلمان فارسی، نسخه خطی نامه‌ امیرالمومنین iبه سلمان‌فارسی و مجموعه چکیده مقالات کنگره سلمان‌فارسی خواهد بود.

طبیعی خاطرنشان نمود: مکتوبات سلمان فارسی شامل پژوهش و نقدی در مورد آنچه از آن صحابه بزرگ پیامبر(ص) iبه‌صورت مکتوب، نامه یا حدیث و روایت باقی‌مانده، است.

وی اضافه نمود: خضر وادی دهم مهم‌ترین کار پژوهشی در رابطه با حضرت سلمان‌فارسی است که سیمای سلمان را در هزار شعر فارسی بررسی نموده و iبه‌واسطه این‌که کتابی نسبتا حجیم است، آن را در دوجلد منتشر خواهیم نمود.

طبیعی با یادآوری این‌که نسخه خطی نامه امیرالمومنین iبه سلمان فارسی که iبه خط احمد‌ نی‌ریزی نوشته شده است، در مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس نگهداری می‌شود، افزود: کتابشناسی حضرت سلمان نیز iبه معرفی ۶۴ اثر مستقل در مورد این شخصیت بزرگ صدر اسلام می‌پردازد.

وی کتاب زادگاه سلمان فارسی را تالیف نظام‌زاده از نویسندگان کازرون فارس دانست و گفت: این کتاب با ویرایش مجدد آماده چاپ شده است.

طبیعی با بیان این‌که «۱۵۰ چکیده مقاله iبه دبیرخانه کنگره حضرت سلمان فارسی واصل شده است» گفت: از این میان ۶۲ چکیده مقاله در مجموعه آماده چاپ، گردآوری شده و ۳۵ مورد اصل مقاله نیز در این مجموعه وجود دارد که تعدادی از آن عربی است.

مدیر بنیاد فارس‌شناسی همچنین در خصوص برنامه‌های نشست علمی کنگره سلمان‌فارسی نیز گفت: از ساعت ۸ صبح روز پنج‌شنبه، ۱۱آبان‌ماه نشست‌های علمی این کنگره در دو سالن دانشگاه آزاد اسلامی کازرون و iبه‌صورت همزمان آغاز می‌شود.

طبیعی با بیان این‌که « ۴ سخنران علمی در کنگره سلمان‌فارسی iبه ارایه مطالب خود خواهند پرداخت» گفت: مجموعه برنامه نشست علمی را در دو نوبت صبح و بعدازظهر و در قالب ۴ پانل برنامه‌ریزی نموده و برگزار خواهیم نمود.

وی ادامه داد: ۱۶ مقاله ارایه می‌شود که ۱۲ مقاله فارسی و ۴ مقاله عربی است و در جمع‌بندی تلاش‌می‌شود، یک مقاله نیز iبه‌زبان ترکی ارایه شود.

طبیعی گفت: ۱۴ یا ۱۵ مدعو خارجی از کشورهای عراق، لبنان، مصر، کویت و ترکیه در این برنامه حاضر خواهند بود که ۱۰ نفر از آنان عراقی می باشند.

وی تصریح نمود: کنگره سلمان فارسی از حضور ائمه جمعه و اندیشمندان و مالک‌نظران اهل سنت نیز iبهره‌مند خواهد شد، زیرا این برنامه مختص شیعیان یا ایرانیان و فارسی‌ها نمی باش بلکه سلمان‌فارسی شخصیتی جهانی و متعلق iبه همه مسلمانان و مایه افتخار همه ایرانیان است.

کنگره سلمان فارسی ۱۰ و ۱۱ آبان ماه برگزار می‌شود.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.