که دخلش بود نوزده و خرجش بیست – اخبار اجتماعی

به گزارش خبرنگار اجتماعیممتازنیوز، امروز در جامعه کسانی هستند که به فهم درست قناعت دست پیدا نکرده اند و در گرداب خرج های بی مورد فرو رفتند و این امر موجب نابودیشان می شود که شاید برای جبران این کاستی های زندگی خود که از خرج های بی مورد نپرهیزند دست به جنایت های جبران ناپذیر بزنند.

یک آسیب شناس اعلام کرد: در بین مردمان اشخاصی زیادی برای زندگی یک خرج های بی موردی را به صورت یک سیستم و روند غیر قابل تغییر به وجود آورده اند که حتی هزینه نکردن برای چنین مواردی که آنها اجبار می دانند هیچ لطمه ای به زندگی وارد نمی کند، که این خرج های بی مورد از قسمت های خاصی نشأت می گیرد.

عبدالمحمدی در رابطه با سرچشمه های به وجود آوردن خرج های کاذب گفت: این خرج ها عمدتا از الهامات و القائیات اشخاص دیگر اعم از خانواده، دوستان و همکاران صورت می پذیرد که انسان را وابسته به ولخرجی های بی مورد می کند و نمونه های بارز آن را می توان به گردش های پی در پی تعویض ماشین، تعویض تلفن همراه، تعویض لوازم منزل و …. اشاره کرد.

وی آسیب های این ولخرجی های بی مورد را این گونه بیان کرد: این ولخرجی های بی مورد توقعات انسانی را در زندگی زیاد می کند و آنان را به یک امر باید تبدیل می کند چنانچه انسان دیگر فکر می کند زندگی بدون آنها معنا نخواهد داشت و در زندگی خود که دیگر درآمدش با خرجش نخواند، احتمالا رو به ناهنجاری ها و فساد مالی می آورد تا خلاء زندگی خود را بتواند به این شکل کامل کند.

و اما ولخرجی شخص را به کارهای زشت وامی دارد و با ولخرجی کردن تنها مال او از بین نمی رود، زمان ارزشش فراتر است و آن هم از بین می رود./ز


باشگاه خبرنگاران
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.