کوارتت گیتار «باران» بیژن و منیژه را اجرا می‌کند

۳۰م دیماه ،

z posterrموسیقی ایرانیان: اگر فضا و امکاناتی که برای گروه‌های جشنواره‌ی موسیقی فجر در نظر گرفته می‌شود، در طول سال هم تداوم داشته باشد، می‌توان به نسل تازه امیدوار بود.

به‌گزارش ستاد خبری بیست‌وهشتمین جشنواره‌ی بین‌المللی موسیقی فجر، عمید عسگری سرپرست کوراتت گیتار باران که در بخش رقابتی شاخه‌ی موسیقی کلاسیک غیرایرانی حضور دارد، با اعلام این مطلب گفت: هنرمندانِ موسیقی به دلایل عدیده از عهده‌ی برگزاری کنسرت برنمی‌آیند و چه خوب است که مسوولان برای گردهمایی جوانان خوش‌آتیه امکاناتی مانند سالن رودکی یا صدور راحت‌تر مجوز را در نظر بگیرند تا اجرای صحنه‌ای برای آنها آسان‌تر شود.

وی‌ افزود: این روزها داشتن مدیر برنامه هزینه‌آور است و برای گروه‌های کوچکی همچون ما صرف نمی‌کند که مدیربرنامه داشته باشیم. همچنین هزینه‌های سالن سرسام‌آور است. در همین راستا بهترین اجرای ما می‌تواند در جشنواره‌ی موسیقی فجر رقم بخورد؛ چرا که دغدغه‌ی هیچ چیزی را نداریم.

عسکری خواستار حمایت تلویزیون از جشنواره‌ی موسیقی فجر شد و گفت: حلقه‌ی فراموش شده‌ای که این روزها در همه‌ی جوانان موج می‌زند، ناامیدی از توانایی مالی بری اجرای صحنه‌ای است. در همین راستا اگر تبلیغات وسیعی برای موسیقی صورت بگیرد، این موج کم‌رنگ‌تر هم می‌شود.

سرپرست کوراتت گیتار باران در ادامه خاطرنشان کرد: انگیزه‌ی هنرمندان مختلف از شرکت در جشنواره مختلف است؛ بسیاری به فکر مسائل مالی و گرفتن جایزه می باشند و عده‌ای دیگر فقط انعکاس رسانه‌ای و اجرا برایشان مهم است؛ به همین سبب مسوولان باید هر دو بعد را برای داشتن جشنواره‌ای بهتر در نظر بگیرند.

این نوازنده‌ی گیتار دربارهٔ رپراتور خود در جشنواره گفت: در این برنامه قطعه‌ی «بیژن و منیژه» را که مهرداد پاکباز آن را برای گیتار تنظیم کرده، اجرا خواهیم کرد. همچنین قطعاتی همچون «مناظر کوبایی» از آهنگسازان خارجی را روی صحنه خواهیم برد.

او ادامه داد: در این گروه علاوه بر خودم، حمید عیدانی، شهاب خائفی، شفق فخارزاده گیتار می‌نوازند.

بیست‌وهشتمین جشنواره‌ی بین‌المللی موسیقی فجر در بخش رقابتی در سه شاخه‌ی موسیقی کلاسیک ایرانی، موسیقی کلاسیک غیرایرانی و آواز جمعی، از ۲۵ بهمن ماه تا یکم اسفند برگزار می‌شود.

منبع: موسیقی ایرانیان Musiceiranian.ir


موسیقی ایرانیان
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.