کواکبیان: زیباکلام در سه دهه به ۳۰ شاخه پریده است/ اصلاح طلبان زنده‌اند و فریادشان بلند/احمدی‌نژاد همه نهادهای مدنی را تخطئه کرد

مصطفی کواکبیان که در کافه خبر حضور یافته بود، در واکنش به برخی اظهارات درخصوص اصلاح طلب نبودنش، گفت: برخی افراد ضد نظام اگر خود را اصلاح طلب بدانند ما آنها را قبول نداریم. مثلا اخیرا آقای زیباکلام هر جا می رود می گوید کواکبیان اصلاح طلب نیست. ما نفهمیدیم از کی تا حالا زیباکلام معیار و شاقول سنجش اصلاحات شده که ما را ارزیابی می کند؟
وی افزود: البته من می دانم به هرحال ایشان طرفدار یکی از کاندیداهای اصولگرا است و با خود می گوید هیچ کس از اصلاح طلبان که برنامه ندارد و کواکبیان هم که مناسک را مطرح کرده باید بگوییم اصلاح طلب نیست تا راحت از یک اصولگرا حمایت شود! به عنوان یک چهره دانشگاهی از او توقع دارم که حرف های منطقی مطرح کند. این آقا در این ۳ دهه به ۳۰ تا شاخه پریده است، لذا چون در شاخه استواری نیستند نمی دانیم باید از چه منظری با او صحبت کنیم و پاسخ دهیم. موضع خیلی داغ بیرون از نظام یا موضع خیلی داغ داخل نظام؛ اصلا معلوم نیست این آقا در کجا قرار گرفته است.

نماینده ادوار مجلس با اشاره به اینکه برخی فعالان و کنش گران سیاسی مرزی بین برانداز و فتنه گر قائل نیستند، تصریح کرد: ما از روز اول گفتیم کسانی که معترض انتخابات هستد و در چارچوب قانون اعتراض می کنند با افرادی که جنبه براندازی نظام و حکومت دارند را باید از هم تفکیک کرد. متاسفانه هستند افرادی که این تفکیک را قائل نمی شوند؛ مثلا آقای بادامچیان که از دوستان ما هم هستند دائما مصاحبه می کنند و می گویند اصلاح طلبان مرده اند. حالا شاید منظورشان براندازان باشد که اتفاقا ما هم آنها را اصلاح طلب نمی دانیم. اگر اصلاح طلبان به مفهوم افرادی باشند که در چارچوب نظام و قانون اساسی می خواهند امور نابسامان سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و بین المللی را بسامان کنند، اتفاقا زنده اند و فریادشان هم بلند است و همین احساس زنده بودن آنان باعث می شود عده ای با نگرانی دائماً بگویند که اصلاحات مرده است.

کواکبیان همچنین درباره دلیل تمرکز اصلاح طلبان بر انتخابات ریاست جمهوری و غفلت از انتخابات شوراها گفت: متاسفانه دولت آقای احمدی نژاد تمام نهادهای مدنی را به نوعی تخطئه کرد و رمق آنها را گرفت. درست است که شوراها چند اصل قانون اساسی را به خود اختصاص داده اند و حتی می توانند به مجلس طرح ارائه دهند و انتخابات شهردارها با شوراها است؛ اما واقعیت این است که شوراها آن قدرتی که باید داشته باشند را ندارند. دولت حتی در برخورد با مجلس به عنوان یکی از قوای اصلی هم دیدید چه رفتاری داشت و رییس دولت صراحتا برخلاف نظر امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری می گفت مجلس در راس امور نیست.
 مشروح گفتگوی خبرآنلاین با مصطفی کواکبیان دبیر کل حزب مردمسالاری را در (اینجا) بخوانید.
/۲۹۲۲۰
 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.