کوثری: به اصرار هومن سیدی بازیگر ˝بی‌انتخاب˝ شدم/ کنجانی: اجراگردانی می‌کنم نه کارگردانی

۲۷خردادماه،

در نشست ˝بی‌انتخاب˝ مطرح شد

نشست خبری پرفورمنس تئاتر ˝بی‌انتخاب˝ امروز با حضور باران کوثری و جمعی از عوامل در تالار وحدت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار تئاتر هنرآنلاین، نشست خبری پرفورمنس تئاتر “بی‌انتخاب” امروز با حضور امیر کنجانی؛ اجراگردان، مجید رحیمی جعفری و محمد عقیلی؛ تهیه کنندگان، باران کوثری؛ بازیگر و مریم نظری؛ مدیر ارکستر در تالار وحدت برگزار شد.

امیر کنجانی در ابتدای این نشست اظهار داشت: ۷ ماه است که به ایران آمدم و پروپوزال “بی‌انتخاب” که یک پرفورمنس چندوجهی است را ارائه کرده‌ام.

وی ادامه داد: این اثر ترکیبی از تئاتر مفهومی و پرفورمنس است؛ مدت ۲ سال است روی این پروژه کار می کنم و در عمل چند ماهی است با آکادمی هنر همراه شده‌ایم.

اجراگردان “بی‌انتخاب” با اشاره به استفاده از بازیگران حرفه‌ای در این اثر افزود: بازیگرانی را به این کار دعوت کرده‌ایم که درواقع هنرمند و آرتیست می باشند نه فقط بازیگر.

در ادامه نشست مجید رحیمی جعفری یکی از تهیه کنندگان کار دربارهٔ روند تولید توضیح داد: گروه آکادمی هنر پس از نمایش “وویتسک” قصد داشت اثری به مراتب بهتر از آن را ارائه کند و در بین ۵۰ طرح پیشنهادی “بی‌انتخاب” دارای یک پروپوزال حرفه‌ای و سبب و منطق بود.

وی ادامه داد: در این اثر یکی از بزرگترین صحنه‌های نمایشی به ابعاد بیش از ۱۰۰۰ مترمربع را داریم و برای اجرای طبقه +۲ مجموع پردیس ملت را انتخاب کرده‌ایم.

مریم نظری؛ مدیر ارکستر گروه هم دربارهٔ روند همکاری با امیر کنجانی گفت: باید ذهنیت موسیقی در خدمت تئاتر را کنار بگذاریم که البته “بی‌انتخاب” یک پرفورمنس است نه تئاتر.

نظری تصریح کرد: اجرای هر شب کار به لحاظ موسیقیایی متفاوت خواهد بود و برای همراهی با موسیقی از یک سری لامپ که شخص امیر کنجانی در رویال آکادمی لندن به ثبت و اختراع رسانده‌اند استفاده کرده‌ایم.

تهیه کننده کار درادامه دربارهٔ روند فروش بلیط “بی‌انتخاب” توضیح داد: دو پایگاه اینترنتی تیوال و ۳۰گذر دو روز است که فروش بلیط را آغاز کرده اند و هزینه بلیط ۳۰ هزار تومان است؛ در ضمن برای دانشجویان تخفیف هم داریم و در روزهای یکشنبه اجرا نخواهیم داشت.

در ادامه نشست کنجانی توضیحات بیشتری ارائه و بیان کرد: من یک اجراگردان هستم و نه کارگردان و المان های به کار گفته شده در اثر بیشتر ترکیبی از موسیقی، پاگ آرت و هنر فاخر است.

باران کوثری هم که به نمایندگی از سایر بازیگران اثر در نشست حاضر شد دربارهٔ این همکاری توضیح داد: پس مدتی که کار زنده نداشتم ترجیح دادم با گروهی کار کنم که با روحیاتم آشنا باشند و به اصرار هومن سیدی دیگر بازیگر نمایش وارد پروژه شدم.

وی ادامه داد: با اینکه مدت بسیاری از آغاز همکاری من سپری نمی‌شود اما خوشحالم که این تجربه را از دست ندادم و مطمئنم تماشگر با یک اتفاق حساب شده روبرو خواهد شد.

پرفورمنس آرت “بی انتخاب” (آگاهی بدون انتخاب) از ۶ تیر ماه با اجراگردانی امیر کنجانی در پردیس سینمایی ملت اجرای خود را آغاز می‌کند. علاقه‌مندان برای تهیه بلیت این پروژه می‌توانند با رجوع به تارنمای گروه نمایش آکادمی هنر به آدرس www.academyhonar.com عضو باشگاه تماشاگران این گروه شوند.

در این اثر هنرمندانی چون ویشکا آسایش، صابر ابر، مهران اجمدی، محسن رستگار، کاظم سیاحی، هومن سیدی، آزاده صمدی، بران کوثری و نازگل نادریان حضور خواهند داشت.

انتهای پیام/۵۲/۵۳


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.