کوثری: میزان رای مردم در انتخابات ریاست جمهوری، نقش مستقیمی در روند مذاکرات هسته ای دارد

۰۷اردیبهشت،

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، علی باقری معاون بین الملل دبیر شورای عالی امنیت ملی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی یورو نیوز گفته بود: من اطمینان دارم که انتخابات ریاست جمهوری باب تازهی را در قبال مسئله هسته‌ای باز خواهد شد. ایران پس از این انتخابات با اقتدار بیشتری در عرصه مذاکرات هسته‌ای حضور خواهد یافت.

اما علی​اکبر صالحی وزیر امور خارجه در پایان سفر خود به قزاقستان تصریح کرد: موضوع هسته‌ای ربطی به انتخابات ندارد و هر دولتی منویات نظام و خواسته مردم را اجرا می‌کند.

در میانه اختلاف نظر این دو مقام دیپلماتیک، اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، جانب باقری را گرفت و در پاسخ به سوالی که جویای «ارتباط میان انتخابات ریاست جمهوری و مساله هسته​ای کشور» بود، گفت: قطعا و یقینا این دو موضوع می توانند نسبت به هم ارتباط داشته باشند. چون حضور گسترده مردم پای صندوق​های رای و اینکه ملت ما پرشور در انتخابات شرکت کنند – که انشالله چنین می شود- یک برگ برنده در مذاکرات هسته​ای ما خواهد بود. چرا که مردم و مسئولین ما به دنیا در عمل نشان می دهند که پای همه موضوعات نظام و انقلاب ایستاده​اند. به عبارت دیگر به دنیا نشان داده می​شود که اگر تحریم کردید باز هم ما پای نظام ایستاده​ایم و تحریم​هایتان را با حضور گسترده در انتخابات خنثی می کنیم.

به گفته این نماینده تهران، میزان رای مردم به نامزد نهایی انتخابات ریاست جمهوری هر چقدر بیشتر باشد، می تواند پیام محکم​تری به دنیا باشد که مردم ما در همه مسائل حساس می باشند و موضوع را پیگیری می کنند. این موضوع اثر مستقیمی در ادامه روند مذاکرات هسته​ای خواهد داشت.

کوثری خاطرنشان کرد: رئیس جمهوری که قرص و محکم کار خود را آغاز کردهو ادامه مذاکرات هسته​ای را دنبال کند؛ عاملی است که به طرف خارجی نشان می​دهد که جمهوری اسلامی ایران این قضیه را سفت و سخت دنبال می​کند.

وی بی​آنکه نامی از وزیرخارجه ببرد، تاکید کرد: اینکه بگوییم ارتباطی بین انتخابات ریاست جمهوری و مذاکرات هسته​ای وجود ندارد، درست نیست.

/۲۹۲۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.