کودکانی که از بودن در اجتماع دوری می کنند

یکی از مشکلات کودکان در دوران حساس و پر اهمیت کودکی که در همان دوران ابتدایی باید مورد توجه قرار گیرد گوشه گیری و در از اجتماع بودن است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران شکل گوشه گیری کودکان به صورت حاد در دوران نوجوانی خود را نشان داده ونیمی از افرادی که در دوران کودکی گوشه گیر بودند و یا در تنهایی به سر می بردند در دوران بلوغ از این مشکل رنج می برند این کودکان هیچ تمایلی ندارند که با دیگران ارتباط برقرار و یا با اسباب بازی و عروسک خود بازی کنند.
گوشه گیری، کم  رویی و انزوا طلبی عارضه ای است که باعث می شود که کودک و نوجوان از برقرار کردن ارتباط با افراد و محیط خارج دوری کنند این کودکان یا نوجوانان علایق ذهنی و عاطفی شان نسبت به اطرافیان را از دست می دهند و از داشتن دوستان صمیمی و نزدیک محروم اند.
آنها کمتر  در فعالیت های جمعی حضور پیدا میکنند و فقط با تک دوست خود که به او وابسته اند اوقات خود را سپری می کنند.
رضوانی روانشناس در این زمینه  گفت: گوشه گیری در کودکان بسیار دیده شده که باعث آزاد کودکان و نوجوانان می شود.
وی ادامه داد: کودکان گوشه گیر نمی توانند احساسات خود را بیان کنند از فعالیت های گروهی جدا می شوند و نمی توانند در جمع دوستان بازی و آنها را تحمل کنند.
رضوانی تصریح کرد: گاهی علل گوشه گیری و کم رویی در کودکان می تواند محرومیت از محبت، نقص عضو یا بیماری جسمی، شکست های متعدد نداشتن امنیت روانی در محیط خانواده و مدرسه و… باشد.
وی خاطر نشان کرد: اگر گوشه گیری در کودکان و نوجوانان درمان نشود باعث عدم اعتماد به نفس، افسردگی، اضطراب خواهد شد./ف
گزارش ریحانه جمشیدی


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.