کودکانی که با شیر تغذیه می شوند ۲۰ برابر کمتر اسهال می شوند

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ سهشنبه ۱۶آبان۹۱،

کودکانی که با شیر مادر تغذیه می شوند نسبت به کودکان تغذیه شده با شیر مصنوعی ۲۰ برابر کمتر به اسهال و بیماریهای روده ای مبتلا می شوند.

به گزارش تفسیری گروه علمی، پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ دکتر محمد جواد پریزاده، عضو مرکز تحقیقات کودکان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه شیر مادر به سبب وجود منابع سرشار از آنتی اکسیدان سبب تقویت سیستم ایمنی بدن نوزاد شده و بدن وی را در برابر بیماریها مقاوم می سازد، اظهار داشت: شیر مادر در وقت ابتلا نوزاد به اسهال ، مانند داروی او آر اس عمل نموده و نیازهای تغذیه ای و مایعات از دست رفته وی را تامین می نماید.

دکتر محمد جواد پریزاده خاطر نشان نمود: بر اساس تحقیقات انجام شده کودکانی که با شیر مادر تغذیه می شوند ۴ برابر کمتر به عفونتهای تنفسی مبتلا می شوند.

فوق تخصص کودکان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه تغذیه با شیر مادر سبب افزایش بهره هوشی کودک نیز می گردد، تصریح نمود: تغذیه با شیر مادر علاوه بر جلوگیری از بسیاری از بیماریها در سنین کودکی از ابتلا به بیماریهایی همچون سرطان، مشکلات گوارشی و دیابت نیز در سنین بزرگسالی جلوگیری می نماید.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه نوزادان تا شش ماهگی به هیچ ماده غذایی دیگر به جز شیر مادر نیازی ندارند و پس از آن تا دو سالگی همراه دیگر مواد غذایی باید به شیردهی ادامه داد، گفت: مادر و کودک از نظر فیزیولوژیک وابسته به یکدیگر می باشند و نیازهای رشد و تکامل جسمی نوزاد به طور کامل با تغذیه شیر مادر تامین می گردد.

دکتر پریزاده خاطر نشان نمود: علاوه بر مزایای جسمی، کودکانی که با شیر مادر تغذیه شده و بیشتر در آغوش مادر بوده اند کمتر دچار بزهکاریهای اجتماعی در سنین بزرگسالی می شوند./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.