کودکان تیزهوش تمایلی به درس خواندن ندارند

۲۵فروردین۱۳،

اکثر کودکان تیزهوش از خود تمایلی برای درس خواندن نشان نخواهند داد و در این مرحله است والدین رنگ ویژه‌ای به خود می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران؛ در ابن خصوص نوجوانان تیزهوش از کار در کلاس درس خسته می‌شوند، برای این نوجوانان کارها در کلاس درس آهسته و کسل کننده است، کنجکاوی وی ارضاء نمی‌شود و نکته محرک و جذابی برای ذهن فعال او وجود ندارد.

 کارهای کلاس درس از نظر این نوجوانان جنبه وقت پرکنی دارد و برایشان خسته کننده است، این احساس سبب می‌شود نوجوان تیزهوش به رغم هوش بسیار در مدرسه موفقیت بسیاری کسب نکند و مایوس و ناکام شود.
توصیه های برخورد با کودکان تیز هوش کودکان تیزهوش
-گاه آنان در رعایت نظم و انضباط بی‌توجه می باشند و در مقابل وضعیت‌هایی که از نظرشان غیرقابل تحمل است سرکشی می‌کنند.
– برای تحصیل نوجوانان تیزهوش باید هیجان و جذابیت ایجاد کرد،برای جست و جوی مطالب بیشتر باید به نوجوان کمک کرد و در اوقات خارج از مدرسه با موضوعات جالب و مورد علاقه وی ذهنش را درگیر کرد.
 -قفسه‌های خانه باید مملو از کتاب‌های علمی، تازه و جذاب برای نوجوان باشد، بازی و سرگرمی‌هایش باید ذهن او را تحریک و وادار به فعالیت کند.
 
-والدین باید نوجوان را تشویق کنند که با هم سن و سال‌ها و اشخاص نمونه‌ای که از نظر هوشی و نوع علایق، با او مشابهت‌هایی دارد، رابطه داشته باشد.
 
-والدین باید به نوجوان گوشزد کنند که او نه تنها نیازمند فرصت‌هایی برای رشد و تقویت ذهنش است، بلکه مهارت‌های اجتماعی او باید پیشرفت کند./ف


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.