کودکان خود را هرگز از موجودات خیالی (لولو) نترسانید!

آمار نشان می دهد نزدیک به ۸۰ درصد از والدین برای اینکه بچه ها از دستورات آنها اطاعت کنند و یا بتوانند روی برخی بدرفتاری های آن ها کنترلی به دست بیاورند به این واژه متوسل می شوند.

به گزارش خبرنگار علمی،‌پزشکی باشگاه خبرنگاران و به نقل از فرست نیوز ایجاد ترس و دلهره در کودک یکی از انواع  کودک آزاری است که والدین با ناآگاهی این کار را می کنند.

این گزارش حاکیست، ترساندن کودک از لولو، دکتر، آمپول  تاریکی از نظر روانی به کودک آسیب می رساند و نوعی اضطراب و هراس که به نفع کودک نیست در او ایجاد می شود.

گفتنی است: اگر چه در ابتدا به کار بردن این واژه کودک را تحت کنترل در می آورد ولی بد رفتاری را در کودک افزایش می دهد و میزان وابستگی او را به والدین بیشتر می کند.

بر اساس این گزارش، تمام کودکان لولو را موجودی تصور می کنند که مانند خرس است و آن ها را می خورد که این امر زمینه اضطراب در او را افزایش می دهد و باعث می شود کودک مشکلات جدیدی را بروز دهد.

بنابراین گزارش کودکی که زمینه ترس در او وجود دارد اگر با تقویت محیط روبرو شود آسیب پذیری بیشتری را دچار می شود و ممکن است این عوارض تا مدت ها در او باقی بماند./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.