کودکان زلزله زده ورزقان میزبان کاروان کتاب می‌شوند

سید علی کاشفی خوانساری نویسنده و فعال مطبوعات کودک و نوجوان در گفتگو با خبرنگار مهر از راه‌اندازی کاروان فرهنگی «شادی، کتاب، بازی» برای کمک به کودکان زلزله زده استان آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: این برنامه فرهنگی با همکاری سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تبریز و ماهنامه شهرزاد در دست برنامه ریزی قرار گرفته است و فراخوان آن نیز به زودی از سوی این ماهنامه منتشر می‌شود.

وی ادامه داد: دراین فراخوان با همکاری برخی از ناشران کودک و نوجوان در صدد تهیه کتاب‌ و برخی اقلام فرهنگی برای کودکان مناطق زلزله زده هستیم که درقالب یک بسته فرهنگی تهیه و در اختیار آنها قرار داده خواهد شد.

کاشفی ادامه داد: تصمیم داریم همزمان با روز ۱۶ مهرماه که روز جهانی کودک نام گذاری شده است، این بسته‌های فرهنگی را که با همکاری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز در میان کودکان مناطق زلزله زده  توزیع کنیم.

به گفته کاشفی تعدادی از ناشران کودک و نوجوان در حال حاضر آمادگی خود را برای شرکت در این برنامه اعلام کرده‌اند و درصددیم بخش دیگری را نیز همزمان با انتشار فراخوان به مشارکت در این کار دعوت کنیم.

کاشفی ادمه داد: همچنین با این فراخوان در نظر داریم  پس از جمع‌آوری کمک‌های نقدی، به منظورگرامیداشت یاد ۳۵ کودک قربانی زلزله در روستای «باجه باش» از توابع ورزقان، به ایجاد کتابخانه کودک در این روستا بپردازیم.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.