کودکان سیاهپوست چاق بیشتر در معرض فشار خون بالا هستند

محققان در تحقیقات خود دریافتند که کودکان سیاهپوست چاق بیشتر در معرض فشار خون بالا هستند.

نقل از پایگاه خبری هلث دی نیوز آمریکا: تحقیقات جدید حاکی است: کودکان سیاهپوست چاق در مقایسه با کودکان سفیدپوستی که در همان رنج سنی قرار دارند و هم وزن آنها هستند بیشتر در معرض فشار خون بالا هستند.

دکتر تامارا هانون، استادیار متخصص کودکان در دانشکده پزشکی دانشگاه ایندیانا گفت: در مقایسه کودکان سفیدپوست و سیاهپوستی که دارای سن و سال و قد مشابهی بودند متوجه شدیم که فشار خون کودکان سیاهپوست ۱۶ درصد بالاتر از فشار خون کودکان سفیدپوست است.

فشار خون بالا که دلیل اصلی سکته است می‌تواند با افزایش BMI (شاخص جرم بدن) در کودکان و بزرگسالان، افزایش یابد اما چرا کودکان سیاهپوست چاق بیشتر در معرض فشار خون بالا هستند؟

دکتر راف کو، رئیس قبلی انجمن قلب آمریکا و استاد عصب شناسی دانشکده پزشکی دانشگاه میامی گفت: دلیل اصلی این امر هنوز مشخص نیست اما شاید مصرف سدیم یکی از دلایل باشد.

سدیم خطر ابتلا به فشار خون بالا را افزایش می‌دهد. شاید هم دلیل آن ژنتیک باشد. فشار خون بالا در نتیجه مصرف نمک در بین آفریقایی-آمریکایی ها بسیار شایع است.

به نظر می‌رسد که مصرف سدیم تاثیر بیشتری بر کودکان چاق یا دچار اضافه وزن داشته باشد.

گروه تحقیقاتی هانون در حال بررسی تفاوتهای هورمونی در کودکان سیاهپوست هستند. ممکن است برخی از این هورمونها در ایجاد فشار خون بالا نقش داشته باشند.

هانون گفت: تحقیقات نشان داده است که سطح آلدسترون- هورومونی که توسط غده آدرنال آزاد می‌شود و به تنظیم فشار خون کمک می‌کند- خون احتمالاً در کودکان سیاهپوست و سفیدپوست حتی در کودکان لاغر و با وزن طبیعی متفاوت است.

محققان در تحقیقات اخیر خود اطلاعات ۸۲۱ کودک را که به یک کلینیک چاقی در ایندیانا پولیس ارجاع داده شده بودند بررسی کردند.

سن تقریبی این کودکان ۱۲ سال و BMI تقریبی ۳۶ بود. فردی که BMI بالاتر از ۳۰ دارد چاق در نظر گرفته می‌شود.

نتایج این تحقیقات در اجلاس انجمن قلب آمریکا در واشنگتن ارائه شد. از آنجا که این تحقیقات در یک اجلاس پزشکی مطرح شده‌اند، اطلاعات و نتایج آنها را باید تا زمانی که در یک مجله پزشکی به چاپ نرسیده‌اند مقدماتی دانست.


خبر .:: پایگاه خبری رسانه کودک ::.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.