کودکان و نوجوانان را با قصه های نهج البلاغه آشنا کنیم

شنبه ۲۸ مرداد – ۰۴:۴۸:۲۸ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

حجت الاسلام و المسلمین راستگو:

بزرگنمایی:  

مدیر سابق مرکز تربیت مربی کودک و نوجوان دفتر تبلیغات اسلامی بر لزوم آشنایی کودکان و نوجوانان با قصه های نهج البلاغه با بهره گیری از ابزارهای نوین روز تاکید کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از مرکز خبرحوزه،‌ حجت الاسلام و المسلمین راستگو اظهار داشت: با وجود آن که ما افتخار می کنیم که شیعه مولا علی (ع) هستیم و کشور ما نیز تنها کشور شیعی مستقل و رسمی در جهان می باشد، اما متاسفانه در زمینه معرفی و تبلیغ نهج البلاغه و شخصیت امام علی (ع) ، آن طور که باید و شاید کار نکرده ایم.
وی افزود: به ویژه درباره قشر کودک و نوجوان لازم است که در این خصوص جبران گذشته  شود.
این صاحب نظر حوزوی همچنین بیان داشت: همان طور که امروزه در بسیاری از مجامع اسلامی، برای حفظ ، روخوانی و روان خوانی قرآن کریم ، آموزش های لازم ارایه می شود باید همین کار نیز نسبت به کتاب شریف نهج البلاغه انجام گیرد.
وی تاکید کرد: در عرصه قصه گویی برای کودکان و نوجوانان می توان از ابزارهای الکترونیکی، مولتی مدیا، صوت و تصویر و نیز کارتون بهره برد تا این گروه های سنی را هر چه بیشتر با معارف و آموزه های علوی آشنا کرد.
مدیر سابق مرکز تربیت مربی کودک و نوجوان افزود: همچنین در این باره می توان اقدام به برگزاری مسابقات نهج البلاغه به صورت گسترده در کشور کرد و جوایز ارزنده ای نیز به برندگان آن اهدا نمود.
حجت الاسلام و المسلمین راستگو همچنین ابراز داشت: اصل زندگی مولا علی (ع)، صفات، ویژگی ها و شایستگی های بی نظیر ایشان و نیز بیانات گهربار ایشان در نهج البلاغه و دیگر کتاب ها می تواند عرصه تولید محتوا برای قشر سنی کودک و نوجوان باشد.
وی در ادامه گفت: ماه مبارک رمضان یکی از سال ها ، نامه ۳۱ نهج البلاغه امام علی (ع) به فرزندشان امام حسن مجتبی (ع) را محور فعالیت های تبلیغی خود قرار دادم و برای کودکان ابتدایی، راهنمایی، دبیرستان و نیز خانواده ها ، هر کدام ۴۰ نکته کوتاه از این نامه گهربار را انتخاب کرده و بیان کردم؛ به گونه ای که در مجموع ۱۶۰ موضوع برای ۴ قشر و گروه سنی از یک نامه امیرالمومنین (ع) طرح شد و این نشان دهنده ظرفیت بسیار عظیم نهج البلاغه است.
مدیر سابق مرکز تربیت مربی کودک و نوجوان همچنین اظهار داشت: عرصه ها و جنبه های مختلف زندگانی سراسر نور امام علی (ع) اعم از علم، شجاعت، زهد و تقوا، مظلومیت، حکومت داری و سیاست ورزی، برخورد ایشان با موافقان و مخالفان و به ویژه عهدنامه مالک اشتر ایشان برای همه جهانیان می تواند بهترین و والاترین درس های زندگی و بندگی خدا باشد.
وی با بیان این که ما در این عرصه باید بیش از پیش کار کنیم ، گفت: متاسفانه در حال حاضر در مورد امام علی (ع) و به خصوص شرح نهج البلاغه، کتاب های کمی وجود دارد در حالی که در این باره همچون قرآن کریم، نیاز است که متناسب با اوضاع زمانه، شرح و تفسیرهایی برای پاسخگویی به نیازهای روز نگاشته شود.
حجت الاسلام و المسلمین راستگو در خاتمه ابراز داشت: آنچه مهم است این که ما باید از دریای عظیم قرآن و عترت به ویژه نهج البلاغه در ابعاد جهانی استفاده کنیم و در این خصوص لازم است که از ظرفیت حوزه های علمیه بیش از پیش بهره برداری شود.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۸۱۸۱۶۴۸۲۸۴۳۹


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.