کودکان چاق بیشتر دارو مصرف می کنند

کودکان و نوجوانان چاق نسبت به هم سن و سالان خود با وزن طبیعی، به داروهای بیشتری نیاز پیدا می‌کنند.

به گزارش گروه علمی، پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از تحقیقات جدید در آرشیو بیماری‌های کودکی، محققان دانشکده بهداشت عمومی آلبرتا با تجزیه و تحلیل میزان مصرف داروها در بیش از ۲۰۰۰ کودک چاق ۱۹ تا ۱۲ ساله در سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۹ دریافتند که بچه‌های چاق تا ۵۹ درصد بیشتر از کودکان با وزن متناسب در معرض استفاده از داروهای تجویزی قرار می‌گیرند.

براساس این گزارش محققان افزودند کودکان چاق و دارای اضافه وزن همچنین تا ۲ برابر بیشتر از بقیه به مصرف دارو جهت ناراحتیهای دستگاه تنفسی از جمله آسم و آلرژی قرار می‌گیرند .

نتایج حاصل از این گزارش با بررسی بیشتر کودکان مورد مطالعه حاکی است کودکانی که وزن نرمال دارند کمتر از کودکان چاق در معرض خطر ابتلا به دیابت قرار می‌گیرند و احتمال بروز حمله قلبی و یا سرطان در آنها نیز ۴۰-۳۰ سال دیرتر از احتمال بروز آنها در کودکان چاق تخمین زده شده است.

به گفته محققان نتایج این یافته‌ها نشان می‌دهد نرخ چاقی دوران کودکی در کانادا در طول ۲۵ سال گذشته ۳ برابر شده است و ۳۴ درصد کودکان ۱۷ تا ۲ ساله مبتلا به چاقی و یا اضافه وزن هستند که این روند هزینه‌های مراقبت بهداشتی برای درمان چاقی در کودکان را بسیار افزایش داده است.

گفتنی است سرمایه‌گذاری در جهت پیشگیری از چاقی میان کودکان و نوجوانان با ترویج تغذیه سالم و افزایش فعالیت‌های ورزشی ضمن بهبود کیفیت زندگی و ارتقای سلامتی می‌تواند باعث باز پرداخت هزینه‌های مراقبتی در آنها شود./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.