کودکان یک‌ساله را نیز می‌توان کتابخوان کرد

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز : عضو هیئت مدیره انجمن علمی روانپزشکان ایران گفت: کودکان را می‌توان از یک سالگی با کتاب آشنا کرد و کتاب‌های مصور که اشیاء و موضوعات در آنها به تصویر کشیده شده است برای این دسته از کودکان مناسب است.

فربد فدائی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: کودکان را می‌توان از یک سالگی با کتاب آشنا کرد.عضو هیئت مدیره انجمن علمی روانپزشکان ایران افزود: کتاب‌های مصور که اشیاء و موضوعات در آنها به تصویر کشیده شده است برای کودکان یک ساله مناسب است چرا که پدر و مادر با نشان دادن اشکال، نام اشیاء و موجودات را به زبان می‌آورند و کودک با آنها آشنا می‌شود.

مدیر گروه روانپزشکی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تصریح کرد: در سنین ۲ و ۳ سالگی کتاب‌های مصور داستانی که به صورت دنباله‌دار موضوعی را بیان می‌کنند قابل استفاده این دسته از کودکان می‌باشد.

این استاد دانشگاه ادامه داد: در این محدوده سنی پدر و مادر برای هر یک از صحنه‌های کتاب شرح آن را می‌گوید و سپس از کودک می‌خواهد که داستان را تکرار کند.این روانپزشک تصریح کرد: بدین ترتیب در سنین ۶ یا ۷ سالگی کودک می‌تواند نوشته‌های کوتاه زیر تصاویر را تشخیص دهد و بخواند.

عضو هیئت مدیره انجمن علمی روانپزشکان ایران گفت: پدر و مادر با هدیه دادن کتاب به کودک خود می‌توانند ارزش کتاب را به عنوان جایزه کارهای مفید بالا ببرند و اهمیت کتاب به این صورت برای کودک معلوم و آشکار می‌شود.

فدائی، خواندن کتاب به صورت روخوانی با حضور همه اعضای خانواده را سبب تقویت و همبستگی خانواده و آموزش و تفریح توأم دانست و افزود: عادت پدر و مادر به مطالعه سبب یادگیری کودک از آنان می‌شود.

مدیر گروه روانپزشکی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی اظهار امیدواری کرد: بدین ترتیب با نسلی روبرو خواهیم شد که کتاب را می شناسد و ارزش آن را می‌داند و طبعاً به نسل بعدی نیز منتقل می‌کند.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.